Firar ni nationaldagen?

Svärmor som är från Chile bjöd på firande i form av grill och tårta. De är ju väldigt noggranna med att fira Chiles nationaldag och således även den svenska. Själv är jag mest glad över att vara ledig och kunna vara ute och greja i trädgården.

Jag firade med att jobba!
Kollegorna pratade om Nationaldagsbakelse som ska vara typ mazarinbotten med jordgubbar. Vi kom aldrig till skott att göra dom men enligt en snabb googling så var det en Helena som vann med receptet i en tävling som utlysts 1994 för att få fram en bakelse särskilt för Sveriges nationaldag :up::)

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 565
Senast: Mirre
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 112
Senast: Halcyon
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet... 2 3
Svar
57
· Visningar
2 918
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka