Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börja träna mer? träna mindre? Äta mer? Något specifikt man ska äta? Mental träning? Homeopati?
Stanna inne och dricka te är inte helt kompatibelt med hobbyerna, häst, löpning, skidåkning och jag börjar bli desperat. Det gör ONT i kroppen när det är så här kallt.
Varma kläder. Jag har gett upp all form av stolthet vad gäller klädsel på vintern. Mina kollegor skrattar åt mig när jag kommer med mina batteriuppvärmda strumpor och dubbla underställ (jobbar mestadels utomhus i skånsk snålblåst) men jag är varm i alla fall!Börja träna mer? träna mindre? Äta mer? Något specifikt man ska äta? Mental träning? Homeopati?
Stanna inne och dricka te är inte helt kompatibelt med hobbyerna, häst, löpning, skidåkning och jag börjar bli desperat. Det gör ONT i kroppen när det är så här kallt.
Klädmässigt har jag väldigt lite stolthet kvar, men tycker få saker hjälper! Idag hade jag dubbla underställ(ull underst, sen tjockt fleece), dubbla ullstrumport, många lager på överkroppen, skulle aldrig gå ut utan mössa! Ändå sitter jag nu och fryser efter en relativt kort stund i stallet.Varma kläder. Jag har gett upp all form av stolthet vad gäller klädsel på vintern. Mina kollegor skrattar åt mig när jag kommer med mina batteriuppvärmda strumpor och dubbla underställ (jobbar mestadels utomhus i skånsk snålblåst) men jag är varm i alla fall!
Börja träna mer? träna mindre? Äta mer? Något specifikt man ska äta? Mental träning? Homeopati?
Klädmässigt har jag väldigt lite stolthet kvar, men tycker få saker hjälper! Idag hade jag dubbla underställ(ull underst, sen tjockt fleece), dubbla ullstrumport, många lager på överkroppen, skulle aldrig gå ut utan mössa! Ändå sitter jag nu och fryser efter en relativt kort stund i stallet.
Klädmässigt har jag väldigt lite stolthet kvar, men tycker få saker hjälper! Idag hade jag dubbla underställ(ull underst, sen tjockt fleece), dubbla ullstrumport, många lager på överkroppen, skulle aldrig gå ut utan mössa! Ändå sitter jag nu och fryser efter en relativt kort stund i stallet.
Täckbyxor vågar jag inte rida nuvarande hästen i. Halsduk har jag alltid, samt skapliga vantar. Men det är lite svårt att hitta vantar som går att rida i.Täckbyxor? Hade alltid det i stallet på vintern.
Förutom det vanliga lager på lager, ordentlig mössa, varma skor etc har jag väldigt mycket svårare att hålla värmen om jag skippar halsduk och har för dåliga handskar på mig.
Ett annat tips få tänker på är även att inte bara packa på tex sockar så det blir trångt i skon. Det är isolerad luft som skyddar. Köp vinterskor i en storlek större så det finns ordentlig för tunna sockar och tjocksockar och att inte foten behöver pressas ner. Samma med rixbyxor, köp en större storlek för vintern så underställ får bra med plats under.
Äter du vanliga tabletter eller något mer hajpat? Men jag ska genast öka dosen! Nu äter jag någon multivitmalin om dagen, men ska prioritera minst dubbelt med D.Kollat om du har brist på D-vitamin? Jag har gått från trippla täcken och ullfilt när jag sover till ett täcke. Var extremt frusen och frös JÄMT. Kollade d-vitamin av en annan anledning men sen jag började äta det så har jag blivit "normalt" frusen.
Täckbyxor vågar jag inte rida nuvarande hästen i.
Vilket märke? Köpte ett par som var halvbilliga men tyckte inte de hjälpteElsulor tycker jag är underbart!
Fryser mkt mindre om resten av kroppen med varma och sköna fötter.
sitter lite väl löst även med ridbyxor, den gången jag red i täckbyxor(skodda) så for hästen i väg för något och jag gled en dm i dem och var halvvägs av hästen Hästen var dessutom mycket missnöjd med att jag blev klumpigare...Varför inte då?
Och annars kan du ju ha täckbyxorna i stallet ändå och bara ta av dem när du ska rida.
sitter lite väl löst även med ridbyxor, den gången jag red i täckbyxor(skodda) så for hästen i väg för något och jag gled en dm i dem och var halvvägs av hästen Hästen var dessutom mycket missnöjd med att jag blev klumpigare...
Får nog ta och köpa en sån, ser inte helt framemot att åka slalom, tror en värmeväst vore guld då oxå!Värmeväst
Jag har denna, är jättenöjd med den Har den vid alla möjliga olika tillfällen - när jag jagar, vinterfiskar, vandrar eller vad som Den värmer bäst när den sitter nära och tight på kroppen, helst ska man inte ha mycket mer än ett underställ under. Jag har dubbla batterier, då håller den full värme i två timmar.
Äter du vanliga tabletter eller något mer hajpat? Men jag ska genast öka dosen! Nu äter jag någon multivitmalin om dagen, men ska prioritera minst dubbelt med D.
Jag har varit på ett tidigare och de konstaterade typ bara att värdena var bra. Frös mycket då men det är iof ännu värre nu. För överväga det alternativet.Det är ju inte helt normalt så du kanske har dålig cirkulation och ett läkarbesök kanske kan ge mer svar?