Finns det något att göra för att frysa mindre?

Vad jag läst mig till så lutade båten. En som överlevde beskrev att trappor etc inte gick att använda utan han klättrade på räcken. Han var av lite längre sort och jag har för mig att han konstaterade att man behövde vara lång och stark för att kunna klättra ut den vägen han tog. Det var nog inte 50/50 som ens tog sig ut ur båten.

Jag läste även en beskrivning om att möblerna i hytten blockerade hyttdörrarna, så man behövde vara stark även där om man blivit instängd av möblerna.

Jo, det stämmer nog när du säger det att båten fick en extrem slagsida. Det hade jag glömt bort.
Båten fick 90 graders slagsida
scenario1_22.jpe
, vet ej hur fort det gick. Men hade man inte tagit sig till livbåtarna/flytvästarna innan dess måste det ha varit extremt svårt att röra sig i skeppet och krävt en hel del muskelstyrka för att ta sig ut.

Såg att TS inte vill rida i täckbyxor. Har du provat lite tjockare, fodrade ridbyxor, givetvis med långkalsonger/underställ under? Jag är också en riktig fryslort och sitter samtidigt på en häst som gör plötsliga kovändningar ute, så jag undviker allt som gör att jag sitter mindre stabilt och som gör mig klumpigare.

Annars vet jag inte, jag har liksom lite gett upp att slippa skaka av köld oktober-april, även om det blev lite bättre när jag flyttade hemifrån och kunde höja temperaturen inne. Mina intressen, hästar och ishockey i mindre arena med sittplats nära isen = askallt är annars också högst olämpligt för någon som sover med duntäcke, fleecefilt och överkast... Ser en del i andra arenor när vi kollar hockeyn på tv som sitter i kortärmat. Jag har vinterjacka redan när säsongen börjar i september och sitter så nära min bror jag bara kan komma med förhoppning att alstra värme från honom. :p

@Brandgul @Hero

Kan ni inte starta en ny tråd om ni ska diskurera Estonia? Jag tycker ert sidospår är otroligt okänsligt och för mig är det obegripligt att ni tycker att det här är en rimlig tråd att fortsätta diskussionen i.

Jag vill gärna läsa tips om att hålla värmen. Jag vill däremot inte läsa om hur människor dött i en fruktansvärd katastrof. Om ni startar en tråd med tydlig rubrik kan man ju välja själv om man vill läsa om det eller ej.

@Brandgul @Hero

Kan ni inte starta en ny tråd om ni ska diskurera Estonia? Jag tycker ert sidospår är otroligt okänsligt och för mig är det obegripligt att ni tycker att det här är en rimlig tråd att fortsätta diskussionen i.

Jag vill gärna läsa tips om att hålla värmen. Jag vill däremot inte läsa om hur människor dött i en fruktansvärd katastrof. Om ni startar en tråd med tydlig rubrik kan man ju välja själv om man vill läsa om det eller ej.
Varför taggar du mig som gjort ett inlägg? Det är ett antal som gjort flertalet inlägg och det skulle väl kännas mer relevant?

Tack,
Lite så jag kände men formulerade det aldrig i skrift. Däremot slutade jag som TS svara i tråden

Varför taggar du mig som gjort ett inlägg? Det är ett antal som gjort flertalet inlägg och det skulle väl kännas mer relevant?
Jag taggade dig för att du var på den här sidan i och med svaret från en annan användare till dig. Jag ville inte bläddra bak i tråden eftersom ni har en diskussion jag överhuvudtaget inte vill läsa.

Oavsett vem som vill ta åt sig så har TS själv nu alltså fått sluta skriva i tråden pga sidospåret om katastrofen. Så alla kanske kan lägga ner?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 690
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9