Det är ju så kul att fundera och leta raser, någon gång framöver kommer vi skaffa oss en hund till... Är ute efter någon sorts "gårdshund".
Själv tycker jag det är väldigt skoj med lydnad och har tränat nuvarande hunden en hel del med goda resultat. Jag tycker den mentala stimulansen är mkt viktig men självklart även ska den ut och jobba fysiskt.
Vad passar bäst in?
Krav:
*Vara arbetsglad men ändå kunna koppla av och vara en soffpotatis.
*Såklart ut i skogen på små och stora äventyr.
*Kommer inte användas till jakt.
*Gärna korthårig.
*Storlek, allt från 20 kg upp till 40 kg ungefär.
*En relativt lugn och stabil hund som inte hetsar upp sig allt för lätt. (Sen förstår jag ju att det beror på individen men vissa raser har ju mer sådant i sig)
Är inte ute efter att tävla eller något men vill ändå ha en hund som är rolig att jobba med. Sen kan jag ju tillägga att den kommer få leva i en familj med barn och andra djur.
Själv tycker jag det är väldigt skoj med lydnad och har tränat nuvarande hunden en hel del med goda resultat. Jag tycker den mentala stimulansen är mkt viktig men självklart även ska den ut och jobba fysiskt.
Vad passar bäst in?
Krav:
*Vara arbetsglad men ändå kunna koppla av och vara en soffpotatis.
*Såklart ut i skogen på små och stora äventyr.
*Kommer inte användas till jakt.
*Gärna korthårig.
*Storlek, allt från 20 kg upp till 40 kg ungefär.
*En relativt lugn och stabil hund som inte hetsar upp sig allt för lätt. (Sen förstår jag ju att det beror på individen men vissa raser har ju mer sådant i sig)
Är inte ute efter att tävla eller något men vill ändå ha en hund som är rolig att jobba med. Sen kan jag ju tillägga att den kommer få leva i en familj med barn och andra djur.
Senast ändrad: