Fina körträns och "toppstjärna", vart?

skogstomten

Trådstartare
Finns det någon som har kollpå vart man hittar fina körträns eller andra "dekoreringsdetaljer"?
Alltså med en liten kläpp fram tex så här:
Krtrns.jpg

Eller en toppstjärna ser ungerfär ut så ghär (dålig bild jag vet)
Toppstjrna.jpg

Eller ännu hellre, ett träns som jag vet att jag sett i Norge, det går som två remmar i kors över nosryggen, inte pullargrimmar.
Korstrns.jpg

Sv: Fina körträns och "toppstjärna", vart?

fragansia skrev:
Närmsta sadelmakare!?
Mja, kanske vissa av detaljerna skulle gå att fixa, frågan är bara vad det finns för saedlmakare som är kreativa nog här i närheten.
Men det var en bra idée, ska leta runt lite.

Snubblade över några utlänska sidor, det verkar vanligare där.
Om du högerklickar på bilderna får du reda på adressen.
Bridle_Draft_S.jpg

DH599.JPG

74-79.jpg

Sök lite på internet så hittar du säkert nått du gillar. Beställde från utlanden här om veckan, och de är tom snabbare än de svenska nätbutikerna! :smirk:

En sån toppstjärna har jag på däcklen till min bröstsele till min nordis!!! Jättesöt!!!!

/KT

Kan hända att Danskarna har då dem är så glada att pynta sina "Tuborg" hästar - kolla på Danska söksidor så kanske du kan hitta något där :)
Jag bor själv i Norge och har inte sett något liknande här än sålänge - men kan säga ifråm om jag hittar.

skogstomten skrev:
Finns det någon som har kollpå vart man hittar fina körträns eller andra "dekoreringsdetaljer"?
Alltså med en liten kläpp fram tex så här:

Tärnsjö garveri
Titta där får du se om det är det du menar

Tackar, ska kolla runt lite där.
Jo jag sökte lite själv på internet, menj aghade nog bara lite för dåligt tålamod :o

KungTulle skrev:
En sån toppstjärna har jag på däcklen till min bröstsele till min nordis!!! Jättesöt!!!!

/KT
Ja toppstjärnan är go'! :)
Såg den första gången på ett fjordriks -95 på Gotland det var en hingst som hade den då.

Natali skrev:
Kan hända att Danskarna har då dem är så glada att pynta sina "Tuborg" hästar - kolla på Danska söksidor så kanske du kan hitta något där :)
Jag bor själv i Norge och har inte sett något liknande här än sålänge - men kan säga ifråm om jag hittar.

Sist jag såg ett toksnyggt träns var på Nord Fjordeid, något som hade en stånd med massa läckra hästsaker under tiden fjordhingstpremieringarna pågick.
Tyvärr hade jag inte råd då.

Hittar jag inte nu vad jag vill få jag vl spara och åka dit igen och hoppas att dom fortfarande har sånt att sälja :D

Det finns en tjej i Hudiksvall som gör massa kreativa lädergrejer, å en i Sundsvall också för den delen... :) PM:a om du vill ha namn!

de flesta körträns har en såndär liten "flärp" fram - b.la börjes ideal harness, vet inte hur det är med hööks. kolla även på equilex.se

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 558
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka