Fina barncitat eller nåt annat man kan skriva

Mirre

Trådstartare
En kompis barn ska döpas på lördag, har inte fått tag i någon present och har inga pengar eller tid att köpa något heller. Men funderade på att göra något med fina texter/citat om barn/familj eller så.
De har haft en rätt jobbig tid hela familjen, förlorat ett barn i PSD, får slåss mot ena förälderns tokiga familj hela tiden osv. Så något lite uppmuntrande eller så kanske vore passande, eller något om att de är starka tillsammans eller nåt.

Ös på med tips!

En samling sagor går ju lätt att dra ut som kommer till användning för barnet.

Är du bra på dikter? I så fall kan du väl skriva ihop något själv? Ska texten vara riktad mot föräldrarna eller barnet i första hand?

En kompis barn ska döpas på lördag, har inte fått tag i någon present och har inga pengar eller tid att köpa något heller. Men funderade på att göra något med fina texter/citat om barn/familj eller så.
De har haft en rätt jobbig tid hela familjen, förlorat ett barn i PSD, får slåss mot ena förälderns tokiga familj hela tiden osv. Så något lite uppmuntrande eller så kanske vore passande, eller något om att de är starka tillsammans eller nåt.

Ös på med tips!

Här finns några vackra dikter:

http://www.zoieli.se/vendela/dikter/barn.htm

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 440
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 189
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar