Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***
Gud vad mycket power i hästarna!!! Eller jag har bara sett första och andra filmen men jeeeesus vad du kan rida! Tycker du det är stor skillnad på elithalvblod avlade i sverige jämfört med de som kommer från tyskland och holland? Jag har ingen aning och ingen åsikt , men får lite det intrycket. Plus fan vad roligt det är att ha fått följa dig så länge! Minns dina ponnyer mycket väl från det här forumet .
Tack så jättemycket!! Lite skillnad är det ju, tex holländarna är oftast hetare i huvudet men annars tycker jag inte skillnaden är så stor, största skillnaden är ridningen och tänket när hästarna utbildas. Utomlands tar man oftast fortare hjälp och har också mycket lättare för att lämna iväg/ låta andra rida på ens hästar. Det gör stor skillnad då man i Sverige alltid ska göra allt bäst själv.. Det tycker jag är största skillnaden, inte hästarna.
Jag tycker också att det är kul att lägga ut nån bild och så här ibland det är många som trott på mig sedan ponny tiden så det är kyl att rapportera vad som händer
Fröjd att se! Du har verkligen utvecklats även fast du var duktig redan när du la ut film på dig och Miranda för många år sen. Fantastiskt fina hästar, får gärna flytta in hos mig alla 3.
Jag hugger sista knappen, oartig som jag är...
Lancet, jag önskar att jag fick vara du en enda dag. Att få vara inne i din ryttarkropp, se det du får se, umgås med de du jobbar med, sitta på sådana hästar du sitter på. Det vore en dröm.
Det finns liksom inte mycket att säga när man ser dina filmer. Vi andra är ankbajs under dina stallskor!
*kl*
Lancet - här är en till som är grön av avund för vilken värld du får leva i! Jag vill också!!
Men min pärla utvecklas här hemma också. Hästen som jag var övertygad aldrig skulle kunna fatta passage, definitivt inte med mig, har på bara knappa två veckor gått från något sprätt här och där till detta:
*kl
Ja här har man ju upptäckt hur väldans roligt det kan vara med Movie Maker
Knåpade ihop en liten film om vår nya donna, har ju bara haft henne i drygt 3 månader men nog har det gått åt rätt håll!
Pållan är en polsk import med tysk stam, 7 år och har haft två föl och är utbildad därefter. Är väldigt väl grundriden, mjuk i handen och kroppsligt och mycket arbetsvillig o känslig. Hennes "negativa" sida är styrkan, hon är en stor dam, 170+, med stor gång och denna svaghet resulterar i en lite lägre form bakom lod, men har redan blivit mycket bättre
Är för övrigt inte jag som rider utan lillasyster som jag med varm hand överlämnat huvudträningen till
Ninya är just nu i en av sina bästa faser på året - dvs framåt utan att vara övertänd och/eller ovanligt spänd (bävar inför vinterhumöret...). Hela denna helgen har hon dock varit stelare för vänster tygel än vanligt. Tog lååång tid att få henne någorlunda jämn. Vet inte om det är hon eller jag som är orsaken, men hoppas i alla fall det bara är tillfälligt. Men känslan när det släpper sisådär 40 minuter in i passet är helt grym. Den känslan har jag fått under nästan varje pass nu efter sommaren, tidigare inte i närheten av lika ofta (och dessutom kortare tid). Trots att jag är en klumpeduns däruppe så går det i alla fall åt rätt håll
Hästmänniskan
Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de!
Jag måste lätta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.