***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tycker du är jätteduktig! Som många andra har påpekat så går din utvecklingskurva spikrakt uppåt. Du ska verkligen ha en eloge för att du är så målmedveten och vågar lägga ut bilder och filmer på dig själv. Och självklart, att du tar kritiken konstruktivt och jobbar med den!

Du skulle ha en sååå mycket snyggare sits i en ordentlig sadel! Bättre än så kan man nog inte sitta i en sån sadel.:bow:

Grattis! Bra jobbat! :) Snart så dansar ni fram i en superpassage! Du har verkligen en grymt fin häst och du rider jättebra! :)

Det finns liksom inte mycket att säga när man ser:rofl: dina filmer. Vi andra är ankbajs under dina stallskor! :D
:rofl::rofl:
Tack Lancet för fantastiskt inspirerande filmer och att vi "ankskitar" får ta del av din fantastiska värld!

Waco: spännande att följa er utveckling också, ni är jätteduktiga!

*kl*

Har varit iväg och tränat idag och därmed fått lite film. En rätt tråkig film då jag bara snurrar på volt och vi jobbar med tagen bakdel. Formen är lite kort och variationen är obefintlig. Kan säga att när jag ride själv är variationen mycket större men just på träningen blir det lite annat korrigeringsjobb så att vi ska bli lite raka:).

http://www.youtube.com/watch?v=tMr4H_imPkc&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw&index=1&feature=plcp

Kommer lite galopp sen också, men den filmen kommer att ta trehundra år att ladda upp...

Senast ändrad:

Lancets superfilmer i all ära (hon är trots allt ett proffs på riktigt nu) så yucker jag faktiskt det är lite roligare att se hur du utvecklas:). För det häner minsann grejer! Ett tips bara är att variera ställningen också så du även kan rida henne utåtställd och utifrån och in sas. Hjälper till att få en bättre förvänd galopp också:).

Tycker du är jätteduktig! Som många andra har påpekat så går din utvecklingskurva spikrakt uppåt. Du ska verkligen ha en eloge för att du är så målmedveten och vågar lägga ut bilder och filmer på dig själv. Och självklart, att du tar kritiken konstruktivt och jobbar med den!

Tack så mycket! :laugh:
Jag känner själv att det brukar gå snabbare framåt när jag blir dokumenterad när jag rider, även om det inte är vidare roligt att se hur det ser ut ibland...

Du skulle ha en sååå mycket snyggare sits i en ordentlig sadel! Bättre än så kan man nog inte sitta i en sån sadel.:bow:

Tack :o Jag tycker ju personligen hennes sadel är riktigt okej trots allt, förutom att jag får ont mellan benen av den :mad: Men enligt mina referenser (blandade allround & hoppsadlar av olika varianter, har suttit i en enda dressyrsadel i mitt liv vid ett tillfälle) är sadeln ganska bra ändå :angel:

Lancets superfilmer i all ära (hon är trots allt ett proffs på riktigt nu) så yucker jag faktiskt det är lite roligare att se hur du utvecklas:). För det häner minsann grejer! Ett tips bara är att variera ställningen också så du även kan rida henne utåtställd och utifrån och in sas. Hjälper till att få en bättre förvänd galopp också:).

Jag har faktiskt börjat med precis det sedan några veckor tillbaka, att ställa/böja utåt på volter emellanåt. Jobbigt men nyttigt, för båda^^ Men kan absolut använda mig mer av det än jag gör. Och tackar så jättemycket, det är alltid roligt att få så mycket respons :)

Jag har kommit fram till att jag sitter med mer tyngd till höger än vänster :crazy::devil: Inte så förvånande egentligen med tanke på att min ryggrad ser ut som ett S. Något speciellt tips på hur man kan lyckas få lite mer tyngd i vänster sittben utan att börja luta sig åt vänster? För jag tycker det är skitsvårt :devil:

I ryggen är jag ganska jämnt musklad, däremot är min ena sida av magen/midjan svagare än den andra och det försöker jag träna ikapp när jag gymmar.

Jag har märkt av detta länge men nu senaste veckorna har det känts som att det blivit ännu värre. Kanske beror på att jag varit sjuk en månad och därmed är ännu svagare än vanligt - men i vilket fall behöver jag ju göra något åt det i längden ändå. Antar att det hänger ihop med att Ninya var stelare för vänster tygel i helgen, på ridlektionen idag upplevde jag nämligen precis samma sak på en annan häst. Dvs det är jag och inte Ninya som var stelare än vanligt åt något håll...

Senast ändrad:

*kl*

Har varit iväg och tränat idag och därmed fått lite film. En rätt tråkig film då jag bara snurrar på volt och vi jobbar med tagen bakdel. Formen är lite kort och variationen är obefintlig. Kan säga att när jag ride själv är variationen mycket större men just på träningen blir det lite annat korrigeringsjobb så att vi ska bli lite raka:).

http://www.youtube.com/watch?v=tMr4H_imPkc&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw&index=1&feature=plcp

Kommer lite galopp sen också, men den filmen kommer att ta trehundra år att ladda upp...

Alltså men det där måste vara c-ponnyn eller hur? Det kan väl inte vara en D-ponny :eek: (för du är väl rätt kort eller hur)

Lancets superfilmer i all ära (hon är trots allt ett proffs på riktigt nu) .

Fast det har hon inte alltid varit, därför är det extra roligt att hon är ett bevis på att man kan om man vill jobba hårt . Kan ju vara bra att ha i åtanke för alla som slarvar runt med grunderna och tänker att dom aldrig kan komma någonstans ändå, om dom vill sas. Det är ju inte alla som vill eller orkar.

Samma sak med både Waco och Victovie faktiskt som nu båda rider höga klasser. Särskilt Waco för hennes häst var inte såå jättekul i början när hon visade filmer. ;) Nu är den hur fin som helst.

Alltså men det där måste vara c-ponnyn eller hur? Det kan väl inte vara en D-ponny :eek: (för du är väl rätt kort eller hur)

Klart det är c-ponnyn;). Så där hade jag knappast ridit en halvt inriden treåring:p. Jag är egentligen inte så himla kort-är 168 cm. Men som synes långt överliv och kortare ben:/.

Fast det har hon inte alltid varit, därför är det extra roligt att hon är ett bevis på att man kan om man vill jobba hårt . Kan ju vara bra att ha i åtanke för alla som slarvar runt med grunderna och tänker att dom aldrig kan komma någonstans ändå, om dom vill sas. Det är ju inte alla som vill eller orkar.

Samma sak med både Waco och Victovie faktiskt som nu båda rider höga klasser. Särskilt Waco för hennes häst var inte såå jättekul i början när hon visade filmer. ;) Nu är den hur fin som helst.

Naturligtvis är Lancet en otrolig inspiration som verkligen visar att det går att komma långt med en stenhård vilja och talang:). Det är precis som du säger väldigt kul att ha följt henne från allt slit och grundjobb tills vart hon är nu. Men det är ändå något särskilt med ett ridskolebarn som Miedo som också kämpar. Hon tar åt sig alla tips hon får här och hon sitter dessutom och rider på en häst med alla förutsättningar emot sig och gör det allra bästa av det. Jag tycker att det är väldigt roligt att följa och jag hoppas att Miedo får chansen att utveckla sin ridning ytterligare och på bättre hästar så småningom.

Waco och Victovie är också otroligt inspirerande och tillsammans med Lancet tar dessa ryttare upp bukedressyren ur L:B-träsket;). (Jaja, jag vet att här är flera väldigt etablerade msv-ekipage:p). Det ÄR väldigt roligt att dessa duktiga ryttare inte försvinner utan fortsätter uppdatera om sina framsteg:).

Håller med!! Miedo har ju ett helt annat underlag att jobba med så att säga, de andra har väl mer eller mindre hela tiden haft tillgång till bra hästar vilket ju underlättar utvecklingen.

Ja om man ska jämföra med ridskolehästen Miedo har så är det väl så men annars tycker jag nog inte deras hästar under åren varit bättre än någon annan häst här. Det är ju precis det jag säger.. man får ju komma ihåg lite bakåt i tiden.

Jag tycker det är stor skillnad att rida på en ridskolehäst man hyr några dagar i veckan, mot att rida egen häst dagligen inför privata tränare.

+oxo
Tack så jättemycket!! :)) vad snälla ni är!
Jag ser också väldigt mycket fram emot min påläggskalv! :)

Haha Gud vad du fick mig att skratta!!:rofl:

Tack så mycket!!

Nu ska du inte nedvärdera dig själv!! Det är ju lite skillnad också, jag tränar ju också betydligt mer eftersom det är mitt yrke ;)

Waco: tack!! Väldigt roligt att följa dig med din fina häst också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
727
· Visningar
48 842
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama