***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag försökte kolla från mobilen tidigare men det gick inte men nu har jag sett den på datorn. Han är verkligen jättefin :love: Säger som mooi, längtar tills jag och min häst är där :)

frittan: Tack! "Ådi" är en valack född -96 e. Beach Boy ue. Stanford som jag köpte -09. Då hade han startat dressyr i LB som unghäst typ... Hoppning har han dock gått runt 130. Sedan mest gått i hage pga tidigare ägares sjukdom. I år har vi bland annat ridit falsterbo(Gina tricot), blivit 9 på SM för YR och debuterat Int. I på 64,6% :love:

kul! ni är verkligen jättefina ihop och det ser så enkelt ut :)

då kanske jag kan våga lägga in filmen från förra helgen jag med. såga mig inte totalt, vi fick som sagt hem sadel på fredagen och inte ridit dressyr på hela sommaren ;)

http://www.youtube.com/watch?v=bWD53_RQnwo&list=UU66uve15TIQPELXWbXHc9Yw&index=1&feature=plcp

edit: hela sommaren = slutet av juni till början september ;)

och om ni undrar vad han håller på med i främst skritten så ville han klia öronen för det var tokmycket knott på framridningen som hade krupit in i hans öron :(

Senast ändrad:

Slänger med en film från träningen för Kajsa !
Helt fantastisk människa att träna för. Hon förklarade på ett sätt som tom jag förstår :D . Yttertygeln fick en helt ny innebörd för mig kan man säga :) OCH vi kunde tom göra mindre skänkelvikningar :D ( min största svårighet ) :)

http://www.youtube.com/watch?v=VJjaQpID-zY&feature=youtu.be

Jag menade inte att sätta dig i skiten igenom att bre på med lite extra superlativer, hoppas du förstår det. Ber om ursäkt i så fall :) Jag tyckte det var jättekul att se er och när jag läser om era resultat så känns det ännu roligare! Ni kommer att gå långt!

Det är många fina filmer här, jag är dålig på att kommentera och se allt bara, men all heder åt er som har stake nog att lägga ut era filmer! Det krävs ett stort mod för att göra det och bara det är värt all beundran! Sen är det många fina hästar och ritter med för den delen! :bow:

Jag har inte tagit det minsta illa upp. Jag håller med dig :) ;)

Och jag är lika dålig jag på att kommentera, har sällan tid att titta på filmer och ge respons på dem tyvärr.

Du lägger ut en film på en jättefin ritt och en jättefin häst och på ett dygn får du bara en positiv reaktion (min). Väldigt konstigt tycker jag. Ser inte folk hur bra detta är eller skrämmer det iväg dem? Jag kommer aldrig att våga lägga ut en film igen om sånt här inte får mer respons. För jag kommer inte att kunna göra det bättre än du och min häst kan inte gå bättre än din heller. Tyvärr. Jag tycker att det du visar är skitbra i a f!!

Jag känner mig väldigt träffad! men när det har kommit upp en radda med filmer så orkar bara inte kolla mer noga om vem och när... Men absolut har du rätt i att wacos film förtjänar att visas många gånger, det ser väldigt bra ut!!

Waco- jag gillar särkilt att du har långa klipp i din film, man ser att det inte är den bästa utav 18 försök, utan att det bara blir så bra! Jag gillar så uttrycket hos din häst, ingen dragkamp med piskande svans, utan en mjuk och nöjd häst. Bra jobbat!!

Slänger med en film från träningen för Kajsa !
Helt fantastisk människa att träna för. Hon förklarade på ett sätt som tom jag förstår :D . Yttertygeln fick en helt ny innebörd för mig kan man säga :) OCH vi kunde tom göra mindre skänkelvikningar :D ( min största svårighet ) :)

http://www.youtube.com/watch?v=VJjaQpID-zY&feature=youtu.be

Härligt! Vad arbetade ni med för tankar, övningar? = )

Vi jobbade mycke med att få henne slappna av och söka sig neråt samt att få med ytterbogen speciellt på volterna. Hon hade ju redan provat hästen så fick ju lite genomsläpp på köpet :) sen få henne att komme in i ett lugnare tempo och vänta på mig. Gick väldans bra faktiskt :) det är en ung tjej som gärna spänner upp sig när man vill komma till ridning :)

KL*

Eftersom jag inte hade någon som kunde filma så fick jag aldrig med hela manegen på samma gång, dessutom dog batteriet!
Men detta är väl typ halva MSV C:1an... haha (Har klippt bort de stunder jag är ur bild)

Oj så fint ridet! Älskar skritten, vilket steg och sen hur du travar av honom på slutet *mums Traven är ju helt underbar, vilken känsla det måste vara att kunna rida sådär! Jättefina är ni :love:

Tack så mycket! Ådi är underbar att rida på alla dagar i veckan :D Igår gjorde vi fyra byten i varje som om det vore en egen gångart, jag är lycklig över min lilla häst :love:

KL

Här kommer ett litet oklippt klipp (:p) på oss från idag. Lite pigg häst som låg på en del, men men.. och första gången vi lyckas med förvänd galopp åt båda hållen ^^ (så lång bit iallafall), inte så samlat men nöjd ändå :p

http://youtu.be/LcbOmsf-R8U

Vilken härlig häst du har! :love: Våga påverka den lite mer så kommer det bli fantastiskt! :bow:

Tack :) Som det är nu så vill han inte bli "störd", men jag jobbar på att komma åt honom -framförallt i galoppen där han liksom dundrar iväg.

Senast ändrad av en moderator:

Du jar säkert fått enna frågan 1000 gånger innan här, men jag frågar igen!

Vad är det för häst du har? Ser ut ungefär som min drömhäst:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 711
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama