Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***
*KL
Dressyrtävling på ridskolan i helgen - LB:1
http://www.youtube.com/watch?v=2y1IkJv8G3c&feature=youtu.be
Snor min egen text från tävlingstråden:
Då har man tävlat för första och antagligen ända gången i år, LB:1 med Ninya på ridskolan. På framridningen kändes hon trevlig till slut, lyssnade bra och kändes stabil - mindre energi än jag normalt sett vill ha, vågade inte plocka fram mer energi eftersom hon oftast blir MYCKET mer på så fort man kommer in på banan.
Det visade sig att hon för första gången någonsin INTE blev mer på när vi kom in i ridhuset. Men hon lyssnade himla bra på mig i alla fall och för att vara vi (jag) så gick programmet väldigt bra. Flera mindre småsaker jag borde gjort bättre såklart, men inte som störde helheten så mycket. Galoppökningarna skedde dock mer under Ninyas kommando än mitt, men det syntes inte så mycket i alla fall Avsaktningarna efter galoppdiagonalerna var klart det sämsta i programmet, men hade helt klart kunnat vara värre också, så jag klagar inte på det.
Slutade på 63,79% och vann av de 8 ekipage som deltog, däribland ridlärarens dotter som är skitduktig (men rider svårare ponnyer). En femma och sedan genomgående 6: or och 7: or i protokollet (bland annat på Lösgjordhet & Framåtbjudning). Med kommentaren "Där satt den Sara! Övning ger färdighet. Håll om lite mer med ytterskänkeln i vändningar, hon har en tendens att flyta ut lite när du svänger. Lycka till!"
Skitnöjd med Ninya
och för att vara jag så var det trots allt rätt bra ridet för att vara på tävling, jag brukar nämligen bli rätt hjärndöd när jag tävlar