***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Åh vad förtjust jag blev i din unghäst! Väldigt flott!

Hon måste hoppa som en gummiboll med den där galoppen?

Tack så mycket, det är extra roligt när det är min egen uppfödning faktiskt:laugh:

Ja hon är väldigt spänstig och lätt ifrån backen. Hon gjorde ett riktigt bra treårstest 2010 som högst bedömda hopphäst i Sverige med 54 poäng, och skrapade även ihop 51 poäng i gångarter, så jag är lite småstolt äver henne :D

maria_b: Shikes, vad fina hästar du har! Vilken jättehärlig maffig skimmel du har! :love: Och unghästen: vad månde bliva?! :d

Nej det är väl inte bästa filmen, men det är hästen som du och många andra rådde mig att skicka tillbaka i en gammal tråd då han var hingstig och halvt omöjlig, är glad idag att jag litade på lin magkänsla och behöll honom!

Haha, ja där ser man! :D Hade skrivit samma till varenda kotte som hade skrivit det du gjorde (kommer ihåg detta nu), så det var inget personligt. Kul att du lyckades komma tillrätta med allt! Och bra gjort! :bow:

Tack så mycket, det är extra roligt när det är min egen uppfödning faktiskt:laugh:

Ja hon är väldigt spänstig och lätt ifrån backen. Hon gjorde ett riktigt bra treårstest 2010 som högst bedömda hopphäst i Sverige med 54 poäng, och skrapade även ihop 51 poäng i gångarter, så jag är lite småstolt äver henne :D

Småstolt?? Hade den varit min hade ingen kunna prata med mig på ett år efter dom poängen :D

Haha, ja där ser man! :D Hade skrivit samma till varenda kotte som hade skrivit det du gjorde (kommer ihåg detta nu), så det var inget personligt. Kul att du lyckades komma tillrätta med allt! Och bra gjort! :bow:

Haha ja ha hade/har rätt, men vi flyttade honom och han verkar trivas även om han inte är helt trygg i sig själv än, men följer mig som en liten hund (nästan alltid:angel:) över balplast och annat farligt, dock tror jag inte han litar på mig helt hundra när jag sitter på...:grin: Men han blir fortfarande lite;) spänd emellanåt men då har jag ett knep = lugna favoriter eller något annat lugnt och fint (reggae funkar fina fisken) i öronen så smittar det oerhört bra på honom, eller jag rider väl lugnare och är mentalt lugnare... och Tack!! ska se om jag kan bli filmad i bättre ljus och med bättre kamera så ska ni få se mer av oss!

:eek: Hoppehäst!? Den där måste du ju göra till dressyrhäst :D Superfin!!!!

Jag håller med, fina hästar ska vara dressyrhästar med blingbling och vita benlindor:D
Säger jag som inte ens äger ett blingbling och ytterst sällan ids linda med vita lindor:p

Fina fina fina Calistra :love::love: och din skimmel är ju superläcker! Tur att du konverterade henne till dressyrhäst;) härlig takt och härliga bakben!! Jättefina är ni

Calistra blir ju bara finare och finare!! Hur gick det med mamman, är hon dräktig med Corlensky?

Kul att få se Råttan igen. Hade min häst i samma stall som honom :)

Båda dina hästar var ju verkligen oförskämt fina! Är riktigt förtjust i den yngre, och självklart ska du vara stolt över henne! Snacka om praktuppfödning!

Tack så mycket för alla fina kommentarer! Hennes mamma förlorade corlensky-fölet en månad innan fölning i fjol tyvärr:cry: hon är åter dräktig med corlensky men det fölet blir inte mitt då stoet är utleasat. Men jag ska betäcka henne i vår igen med honom o det fölet blir mitt så jag hoppas det blir friskt och välskapt!

Men hallå, vilka fina hästar du har :love: Med såna dressyrtalanger tycker jag att du kan lägga ned den där hoppningen, det är ju ändå inget kul :D

*KL

Hoppar in här med Ninya igen ;)

BRA dag idag, för att vara jag. Kändes som att jag redan från början och genom hela passet satt stabilare och rakare än vanligt (och stövlarna störde inte ett dugg idag). Undrar om inte till och med mina händer överlag var lite bättre idag också.

http://www.youtube.com/watch?v=zuLiYqcibeo&feature=youtu.be

Ett litet klipp från dagens träning..
http://www.videofy.me/v/472126

Fick rida lätt två upp och ett ner för att hon skulle vänta mer på mig och inte rinna iväg, vilket funkade kanon efter ett tag. Var sjukt svårt att komma in i det bara och man kände sig som en total nybörjare :p

Den vita var jättetrevlig men det mörka stoet kan du skicka till mig när som helst alternativt ett likadant! SATANS trevlig! Det är till och med okej att det är ett sto, ljuvlig. Kommer bli vidrig på hoppbanan, helt klart......

Vad är det för smeknamn??? Kul att så många "känner" honom sen innan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 686
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama