***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ja, det underlättar så mycket. Den dagen tyckte jag han var seg. Haha. Han är så himla härlig och jobba med. Längtar inte till den dagen han fattar att man kan strunta i att jobba när man springer. Är ju himla behändigt att han jobbar på själv ;)

haha jaa, min 08:a har nyss hittat gasen -den har vi letat efter ;)

Ser ut som att det är den hästen :) Har stått i granstallet till mig under inridningspreioden. :)

Japp, eller från östersund om det nu ligger där...haha vet du något om honom?

Japp Östersund ligger i Jämtland. Känner till ägaren ganska väl. Mina bästa kompisar stod många år i samma stall som Rotario. Så jag har sett han en del under inridning och så. :) Väldigt nervös häst som boxvadrade och vävde om man lämnade honom inne själv och om man släppte ut de andra hästarna före honom och sånt. Men fin var han verkligen och väldigt trevlig :) tror att det nervösa över honom hänger ihop med att han kom ilag med ett ungsto till sverige och de var otroligt fästa vid varandra. De skrek efter varann så länge jag kan minnas att han stod var i stallet. han har säkerligen blivit mycket bättre när han vant sig av med henne och får stå på egna ben.

Senast ändrad:

Asså, jo lite sånt håller han på med fortfarande, men ställer man han i gången så är han lugn. han tyr sig dock inte till dom andra hästarna utan går hellre själv en bit bort...

KL
ingen som har synpunkter på filmen!

Det går ju inte att se något direkt på filmen tyvärr. Vad är det du har köpt? En spanjor? Hur gammal? :)

Man ser ju inte så mkt på filmen.. Men jag vet vem hästen är och känner förra ägarna. Det är en fin häst :)

Nej det är väl inte bästa filmen, men det är hästen som du och många andra rådde mig att skicka tillbaka i en gammal tråd då han var hingstig och halvt omöjlig, är glad idag att jag litade på lin magkänsla och behöll honom!

Der är en 6-årig p.r.e valack!

Lavine: har du träffat honom innan eller så? Hur känner du malin?

*kl*
Har lite sug efter min som för tillfället är ute på foder ( åkte dec och kommer hem slutet Maj ) så jag sänger in två gammla filmer. Den ena är vår sista start i Oktober och min och hennes fjärde någonsinn så vi är ett ganska orutinerat ekipage tant jag och min röda fara:crazy:. Den sista är när tränaren rider i Maj nå´n gång och säger inte så mycket heller och dessutom är det i hennes svåra höger varv i travarbetet, hmmm..Fixade hennes övertaliga tand i underkäken efter det och sedan råkade hon fläka sig vid uteritt när jag äntligen kunde rida på bett vilket orsakade en knäledsinflammation och meniskskada, dock lindrig men med konvalesens under sommaren och mycket oro hos mig...Är helt återställd nu..
Jag hoppas hon blir starkare med tiden och att vi ska få till mellangångarterna lite mer? Vet inte alls hur det fungerar men ibland får man så´n där härlig kännsla även om hon inte har supergång direkt så jag hoppas att med mer styrka mm det ska bli bättre och att vi ska våga oss ut lite smått igen när hon kommit hem..
Bergamott 06:a efter Figaro R.

http://youtu.be/kh1MkuNOiBI

Tränaren i Maj 2011:
http://youtu.be/anuLM_eQdW8
http://youtu.be/ne-AYZOOM68

Är väl dags att presentera min häst här, som numera börjar gå under titeln dressyrhäst;) Hon köptes som hopphäst egentligen och det är väl det hon är avlad för, men jag har börjat tänka om med henne då jag hoppas att vi kan ta oss en bit i dressyren :)

Filmen nedan är egentligen inte så aktuell längre, då den är från i somras. Men det är vår tävlingsdebut så ändå lite småkul att visa. Det har hänt MYCKET sen dess, gångarter och form har utvecklats, och vi ska snart börja med galoppombyten.

Det har inte hunnit bli så många starter ännu då jag har en till häst som satsas på hoppningen med, men för två veckor sedan startade vi iallafall en MSV C på drygt 65%:) Känns godkänt tycker jag med tanke på att det typ var fjärde gången vi var på en dressyrbana. Tyvärr har jag inte fått in filmen i datorn ännu. Blir några till starter i MSV C och framåt hösten hoppas jag att vi är redo att rida MSV B.

Här kommer vår dressyrdebut i somras iallafall. LB:2 på 71,33 %
http://www.youtube.com/watch?v=5rv5pKpDZjg

Tack:laugh: Hon är efter Sir Caletto - Irco Mena, med ett antal svårklasshästar i hoppning på mödernet;) Men mina dressyrtränare tror på henne och det finns väldigt mkt mer att ta fram i denna stora dam. Hon har som sagt utvecklats väldigt mycket sen den tävlingen.

Hoppas du får uppladdat den senaste filmen snart då, hade varit roligt att se :)

Hoppas du får uppladdat den senaste filmen snart då, hade varit roligt att se :)

Ja det kan jag försöka få till nån dag :) Hon har maffat på sig lite. Såhär ser hon ut nu, om det är ok att visa bild i denna tråd.

dsc_0100_193269317.jpg

Åh vad förtjust jag blev i din unghäst! Väldigt flott!

Hon måste hoppa som en gummiboll med den där galoppen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 686
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama