Filmstaden förbjuder medhavt godis

Det kommer inte att göra att jag går oftare på bio i alla fall. :meh:

Strängt taget inte mer sällan heller. Jag går i stort sett bara på bio för specifika visuellt spektakulära filmer, övrigt ser jag hemma i mitt vardagsrum där ljud och bild är direkt jämförbart med en modern pytte-biosalong. Vilket förstås kan sägas vara del av problemet, och anledningen till deras skärpning av synen på externgodis.
 
Hur ska de kunna kontrollera det? De kan ju knappast gå igenom ens väska och sen när man väl sitter där är det ju omöjligt att se vad folk äter/dricker?

Jag dricker inte läsk och har egen vattenflaska, skulle aldrig köpa nåt flaskvatten där.
 
Nu ska det inte längre vara tillåtet att ta med godis till bio, utan allt ska köpas på plats. Vad tycker ni om det?

Jag förstår ju varför, men är kluven. För egen del kan jag köpa av biografen, men jag är uppvuxen med att ta med eget. Detta av ekonomiska skäl. Så jag tänker att det kan bli svårare för vissa att ha råd.

https://www.svt.se/kultur/filmstaden-vi-kommer-inte-visitera-manniskor
Har ju viss förståelse, men hos oss har de så dåligt godis att man inte velat ha det, smågodishyllan är mini.

Om de hade haft bra godis skulle jag ju inte masat mig någon annanstans ändå (tänker att jag inte borde köpa så mycket smågodis att det ska göra en skillnad för mig).

Så jag hade nog egentligen tyckt att de kunnat lösa sitt problem på det sättet istället, vara oemotståndliga så folk vill köpa sitt godis hos dem...
 
De gräver sin egen grav. Det är redan dyrt att gå på bio och nu blev det ännu dyrare, i kombination med att färre går på bio så kan detta vara dödsstöten.
Jo jag hade ju spontant trott att vägen skulle varit att sänka priserna istället? Känns som att det är förhållandevis dyrare nu gentemot när jag var liten, för vi sprang på bio ofta (Säga att man ska gå på bio, gå dit och välja film när man väl är där, tycker egentligen det är det enda rätta, men ingen annan vill göra så och alla platser är väl bokade antar jag :rofl:). Men de vet väl kanske vad de håller på med?
 
Min reaktion blir väl mest att från sällan ha köpt godis på plats kommer jag att undvika det som pesten. Jag avstår eller smugglar in. Lite civil olydnad.

Sätt rätt prislapp på biljetten istället för att införa dolda avgifter.
 
En bioupplevelse blev precis ännu mindre prisvärd. Det är ju så dyrt att jag sällan gör det i dagsläget, annat än när det kommer storfilmer jag verkligen sett fram emot.

Läste i ett reportage i GP att de inte kommer att söka igenom/visitera eller något liknande, utan "förväntar sig regelefterlevnad ändå". Jag tycker det ska bli spännande att se om deras egen försäljning kommer att gå upp eller ner (tänker att de är helt avhängigt huruvida personer förstår att de med lätthet faktiskt kan lägga ner både dricka och godis i väskan utan att bli upptäckta eller ej).
 
Jag förstår dom, men tycker samtidigt det är synd. Går i princip aldrig på bio, bara om jag fått biljetter. Men blir ju inte mer lockad av det här, på grund av priset.

Dock är jag tveksam till att jag skulle följa det, känns rätt riskfritt. Köper ändå alltid popcorn så skulle ju bidra med nått i alla fall 🍿
 
Idiotiskt. Dels för att det är rejält dyrt med snacks osv där, men också för att det känns så självklart att folk ska få äta det de själva föredrar när de går på bio. De har ju inget toppenutbud på godis tex.

Själv köper jag alltid popcorn på bio men min sambo köper alltid en godispåse från hemmakväll. Man kan ju även vilja ha annan dricka än de säljer.

Nä, dummaste jag hört på länge.
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 461
Senast: nejlica
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
48 961
Senast: Oldie
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 895
Senast: Myzan87
·
Ekonomi & Juridik Jag har inte haft egen häst på snart tio år, har tidigare haft tre. Nu har jag efter flera års uppehåll samt lågavlönade jobb och...
2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp