Filmer på era hundtricks!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 048
S

SandraW89

Tänkte att vi kunde lägga upp lite filmer på våra hundars tricks, det är så kul att se andra och få inspiration!

Jag inleder med en film på min snart tvååriga lagotto, Hugo, när han gör några av sina tricks. Och en riktig nörd som jag är så klippte jag ihop det lite :laugh:

Klicka HÄR!

Sv: Filmer på era hundtricks!

Fy vad söt hund du har! :eek:

Jag insåg nu att det helt klart är dags att filma våra trick igen, eftersom vi blivit mycket bättre nu än vad vi var senast det filmades.. Ett klipp kan jag bjuda på ändå. Resten får jag filma imorgon!

Min tant bugar och sitter fint (inte samtidigt :p): http://www.youtube.com/watch?v=rdnrvgsD9QY

Gud vilken vacker hund du har!
Nån gång ska jag ha en saluki :D

Vilka trevliga filmer, och vilka vackra hundar! XD

Jag kände att jag var tvungen att bidra, så fram åkte kameran trots otvättat hår och dåligt ljus! Lilla muppkameran är inte riktigt hågad för disiga kök, och det blir lite märkliga klipp eftersom den bara kan filma en liten stund åt gången.. but still. ; )

http://www.youtube.com/watch?v=DXYh4kM4UXI

haha ta skydd var ju helt underbart!

Jag sitter fortfarande och är mest imponerad över hans snygga läggande vid 0.48 :love:

Resten var bra också såklart, men jag fastnade extra för det:p

+ ni andra:

Haha, ja visst är han ett litet charmtroll :D? My special little guy :love:.

Confetti: Ligg är ett av hans paradmoment, en av få saker han gör med bravur ;)!

Senast ändrad:

Vackrare hundar får man leta länge efter, verkar super trevliga med båda två:) om man inte bodde så himla litet så kanske man hade övervägt att skaffa en Saluki:love:

Men får nöja mig med mitt lilla troll:devil:

Förresten vad är era bästa tips för att lära vovvarna "sitta fin" eller grizzly som vi använder som ord för det. Min hund vill inte riktigt förstå (jag gör fel) och försöker mer halvställa sig på bakbenen och tappar balansen:rofl: inte så himla fint alltså

ÅÅH så himla ballt!
Nu fick jag en idé;)
Måste lära dogon 'Herreguud!'
Och så lägger hon sig på sidan och gör sådär med framtassarna som Mattis gör, så himla grymt det vore!:idea:

Jag har bott med min gamling i studentrum på ca 10kvm (det fanns dessutom toa i det rummet och lediga golvytan var på ca 4kvm :p) och det gjorde jag i ett år :D Fungerade finfint!

När jag lärde mina att "sitta fint" så fick de först sitta, sedan hade jag godis i handen, höll den ovanför huvudet på dem och när de lät framtassarna släppa golvet så fick de godisen. I början fick de då godisen bara tassarna lämnade marken 2cm, sedan kunde man långsamt öka allt eftersom de blev bättre på att hitta balansen. Gammeltanten körde dessutom med att lägga upp framtassarna på mig ett tag, sedan när hon kände sig säker så vågade hon utan att göra det :)

Samma här, jag har en dogo argentino och en dvärgpinscher i ett rum på 15kvadrat, men det är inte mkt golvyta kvar här, säng, garderob, bord, löpband och en gigantisk bur tar upp det mesta.

Men hundarna flänger inte omkring inomhus (utom Nixon på löpbandet förstås;)), det gör man ute!

Fast det krävs väl att (om man har flera hundar) dom är rätt så tajta och toleranta iom att det inte finns så mkt utrymme att ha 'eget space' på..

okej tack för tips :D Min hund blir dock väldigt ivrig. Så det räcker inte att lyfta framtassarna 2 cm, nej då, antingen eller, vilket resulterar i att hon får rädda balansen genom att "ställa" sig på bakbenen. Hon tar även ena framtassen på min hand ibland, men då har jag avbrutit och gjort om:o Men den kanske ska få göra så för att försöka hålla balansen då?

Hahah vi är 4 personer i en stor 3:a och ändå känns det som om att en till hund hade varit för mycket, hade ju en som vi gav bort. För mitt lilla troll tar MYCKET plats. Hon är överallt och ingenstans och när hon får sina "ryck" så flänger hon runt här i lägenheten som om hon hade eld i baken :rofl:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 516
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 841
Senast: fixi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 891
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare