Felstavningar

Sv: Felstavningar

Ja, så skulle iallafall jag skriva.
Nog för att det heter "lucia", men "lussar" tänker jag på i samband med t.ex. "lussebullar/katter", och då känns det naturligt. Liksom att "cc" får mig att tänka på uttal i stil med "yuccapalm", och så ska det ju inte vara.

(edit: fast du kanske menade ifall det var "lussa" som avsågs, och ja, det var det :D ordet gällde hur en skolklass skulle samla in pengar till musikhjälpen)

Man blir lite orolig när man sätter sig i flygplansstolen och läser skylten på stolsryggen framför: -"Live vest under your seat!" :eek: Satt hela flygturen och väntade på att bli biten i benen!

556680_458825574176139_326122396_n.jpg

Det värsta är väl att man ser den stavningen på många ställen

Nar jag sag linken sa forstod jag vad det var.:D

Man blir lite orolig när man sätter sig i flygplansstolen och läser skylten på stolsryggen framför: -"Live vest under your seat!" :eek: Satt hela flygturen och väntade på att bli biten i benen!

ROFLMAO ... vilket bolag var det? Det ar bast man passar sig.:rofl:

Vet du, aggressiv och abborre är de enda två ord jag fick fel på på diktamen i första klass. Tröstar mig med att det nog är ganska vanliga felstavade ord. Men jag minns att jag storgrät över att jag missade på aggressiv - herregud, jag var sju år!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 485
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 240
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar