Felstavningar

Sv: Felstavningar

Idag gick jag förbi ett skyltfönster med en skylt som var så skrattretande dålig att jag inte kunde låta bli att fotografera:

Foto0292.jpg

:crazy:

Senast ändrad:

En fördärvad fodervärd?

Ordet abrovink har ju många varianter som är helt ok att använda(abrovinkel, habrovink, habrovinsch etc) men "brovinkel" såg jag för första gången idag.

Dagens felskrivning blir en rubrik från ett annat forum:

"Mamma åt min yngre pojkvän"

Fasansfullt. Räckte inte julmaten till? Fick TS behålla den äldre pojkvännen åtminstone?

Hittat idag på Rusta:

557078_511681542187652_1397358056_n.jpg

Tjejen på Rusta blev skitsur när jag frågade om underläggen var trötta o talade om för mig att det minsann var mattunderlägg och att det stod det på skylten. Då frågade jag lite snällt om hon kunde läsa ;)

Med den formuleringen är det de själva som stulit sakerna. Det rätta hade varit att skriva från istället för av.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 424
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 268
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 240
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar