Felstavningar

Sv: Felstavningar

En sak jag tycker att jag ofta ser - särskilt i de unga storbloggerskornas språk - är att de skriver att de är eller var i öar! Det är i Kreta och i Mallorca och i Teneriffa, i Öland och i Gotland till höger och vänster.

Man är i Magaluf som ligger Mallorca.

Grr.

kl

Prefix i betydelsen alias eller pseudonym.

Suck, hur kan det bli så fel?

Senast ändrad:

En plats där alla träden sågats ner: karlhygge, eller?
:devil:

Jag beställde något från Ebay för något år sedan, och produkten kom från Kina (tror jag). Med i paketet fanns detta kort:
314230_10150588957046981_107885676_n.jpg

Senast ändrad:

Änterligen gör mig lite mordisk...

Jag såg "i igentligen" i en Wikipedia-artikeln om Columbinemassakern förut. Det var så otroligt många stav- eller syftningsfel att jag inte orkade gå in och ändra något av dem, men just det satte verkligen mig i spinn.

Jag har en annan grej att skriva om men hur jag än skriver låter det överlägset och tyket så jag låter det bero till imorgon.

Ja, frisyr :) Man skriver ju "frissan" så det är väl kanske därför det blir lite fel ibland.

kl

Jag såg Creme Fresh igår :crazy:

Cream Fresh är rätt vanligt också. Och cream frech och creme fresh och gud vet vad. Det är nog ett av de vanligaste "livsmedelsfelen". Jag är en sådan där som suger i mig text, vad det än är, och kan inte förstå hur man kan stava fel på något man har framför sig, så att säga.

Likaså Philadelfiaost. SER man inte på locket att det stavas Philadelphia?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
21 863
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 318
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 249
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar