Sv: Felstavningar
Bara en liten OT-fråga - vet du om du enkelt kan ändra ditt tangentbord så att du kan skriva med svenska bokstäver? Jag har ett engelskt tangentbord men med alt+shift ändrar jag snabbt till det svenska. Samma sak om jag vill ändra tillbaka. Enkelt och snabbt att installera och på så sätt undviker man en del missförstånd...
@Karfitsa - pa ett forum tex som har, hur vet du att personen som skriver fel ar svensk eller ej?
Jag vill inte mena att hacka pa dig, detta ar bara ett ex pa hur personer som bland annat makarontanten kan kanna sig "traffade" av en san har trad.
I likhet med makarontanten kan jag sjalv kanna att nar jag skriver har laser jag inte alltid igenom vad jag skrivit och pa ett forum som detta finns inte heller rattstavningsprogram. Ar man mitt i en haftig disskussion sa kanske man skriver snabbt och postar utan att kontrollasa.
pga pahopp av folk har skriver jag ibland mina inlagg i ett worddokument och sen kopierar och klistrar in i mitt inlagg.
Jag ar sjalv svensk men boende utomlands sedan 13 ar tillbaks, da jag enbart skriver pa svenska de ganger jag skriver har eller kanske skickar ett mail till nagon i familjen, sa blir det latt att jag sarkriver av dalig vana i och med att ALLT sarskrivs i engelskan. Har ocksa en vana av att tanka snabbare an jag skriver, och fingrarna hinner typ inte med pa tangentbordet och da kan det bli lite fel.
Lite komiskt med tanske pa att jag sjalv stor mig nagot fruktansvart pa felstavningar
(Hoppas jag inte skrev fel i detta inlagget nu )
Bara en liten OT-fråga - vet du om du enkelt kan ändra ditt tangentbord så att du kan skriva med svenska bokstäver? Jag har ett engelskt tangentbord men med alt+shift ändrar jag snabbt till det svenska. Samma sak om jag vill ändra tillbaka. Enkelt och snabbt att installera och på så sätt undviker man en del missförstånd...