Här platsar jag.
Sålde min första häst efter jag trillade av när den skenade i ridhuset. Visade sig att den hade kissing spines och behövde en bättre och stabilare ryttare. Och har alltid varit rädd för hästar som sticker.
Letade länge efter min nästa häst då jag ville det verkligen skulle bli bra.
Hittade då min 6 åriga valack som jag har nu och allt har varit som i en dröm fram till den senaste månaden.
Han har börjat bocka lite grann i galoppfattningarna men då bara små små bockningar som inte skrämt mig så mycket då han gjort en sen inget mer.
Och vi har galopperat efter en häst som skenade och jag kunde sakta av honom till skritt utan problem.
Alltså vi har inte haft några problem fram till igår.
Han hade vilat 2 dagar och fick en varning av stallägaren när jag kom att han var pigg. Men red ut ändå och då med sällskap. Han är alltid värre med sällskap av någon konstig anledning. Mer tittig och så.
Första galoppen gick bra, lite okontrollerat men inga störa problem. Men sen ville dom vi skulle vända och galoppera tillbaka. Tänkte då att det kanske skulle gå bättre hem om vi låg först.
Ja det blev värre ... Han stack ordentligt och drog upp huvudet. Lyssnade för första gången inte på mina förhållningar och bara sprang snabbare.
Jag fortsatte att göra förhållningar och antagligen blev han väl trött på mig + pigg så han la av ett stoort bocksprång och jag flög som en vante.
Landade på huvudet och har nog skadat ryggen.
Och nu efter detta så kan jag inte låta bli att vara rädd
. Tänker på ifall han skulle göra om det.
Men haft honom i 10 månader och detta är första gången han inte lyssnade.
Hade ett bett vi inte brukar rida ut på men men.
Sjukt tråkigt då han har varit super säker fram till igår
.
Försöker att tänka på det som att han bara var super pigg osv men rädslan finns där ändå.
Min fina trygga häst