Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjukost borde förbjudas!
Då bör den flyttas till rätt avdelning!Nej, nu är du ute och cyklar. Mjukost på tub är perfekt hundgodis!
Då bör den flyttas till rätt avdelning!
Brunost, alltså? Är det värt att göra ett nytt försök? Avskräckt sedan barndomen, men mycket glad i allt som smakar get...Här är en till som inte är vidare förtjust i grevé och herrgård. De smakar lite unket, samma bismak som många danska ostar har. Gouda slipper jag helst också, smakar ju nästan som smör. Tyvärr känner inte jag någon skillnad på "bra" och "dålig" mögelsmak, allt blå- och grönmögel smakar precis som mögligt bröd i min mun och jag är dessutom superkänslig för smaken. Kan inbilla mig att godis med smak av vattenmelon också smakar mögel och då kan jag inte äta det. Himla synd, för jag tror att jag hade gillat mögelostar om jag bara hade kunnat stå ut med mögelsmaken...
Allt med get är ju mums filibaba! Jag köper av tradition en brunost (norsk mesost) varje gång jag har fått lön . Men alla andra varianter är också goda, hårdost eller vitmögelost spelar ingen roll.
Annars är riktigt vällagrad prästost eller cheddar en favorit. Gärna med lite marmelad av något slag på!
Jag tycker att brunost till skillnad från annan getost inte smakar get. Jag gillar getsmak.Brunost, alltså? Är det värt att göra ett nytt försök? Avskräckt sedan barndomen, men mycket glad i allt som smakar get...
Då litar jag på mina minnen av något mycket sött och jolmigt med otäck konsistens(som barn åt jag ofta frukost hos grannfamiljen och de envisades med att lägga brunost på mina mackor).Jag tycker att brunost till skillnad från annan getost inte smakar get. Jag gillar getsmak.
Jag gillar det nästan, ibland.Då litar jag på mina minnen av något mycket sött och jolmigt med otäck konsistens(som barn åt jag ofta frukost hos grannfamiljen och de envisades med att lägga brunost på mina mackor).
Jag är inte den som är den, så stöter jag på brunost får jag väl pröva, men jag kommer nog inte aktivt jaga rätt på det.Jag gillar det nästan, ibland.
Men det är sött och klistrar sig gärna fast i gommen. Jag kan lätt föreställa mig ett barn nästan gråta över det.
Brunost, alltså? Är det värt att göra ett nytt försök? Avskräckt sedan barndomen, men mycket glad i allt som smakar get...
Går den blå att hitta i Skåne?Den blåa smakar get, den röda är mildare. Det ska vara de sorterna som heter Tine! Svenska varianten från Fjällbrynt är för söt tycker jag.
Jag åt inte "gulost" alls när jag var barn. Det tog lång tid för mig att lära mig! Bodde mina första år i Norge så blev kanske lite skadad
Den blåa smakar get, den röda är mildare. Det ska vara de sorterna som heter Tine! Svenska varianten från Fjällbrynt är för söt tycker jag.
Jag åt inte "gulost" alls när jag var barn. Det tog lång tid för mig att lära mig! Bodde mina första år i Norge så blev kanske lite skadad
Ja den finns i flera butiker i Lund i alla fallGår den blå att hitta i Skåne?
Brunost och Gammelost ( och raspeball, en slag kroppkakor) är det enda i norsk mathållning jag aldrig har lyckats bli vän med trots flertaliga försök. Min norske man menade att Tine ostarna inte har med getost att göra, det skulle vara mörk rund geitost från Vestlandet men så var han bergenser också.
Tine smakar som osten jag åt när jag var barn . Det finns mycket konstigt med norsk mat men brunostsoppa tar nog priset. Helt vidrigt är det!