doglover

Trådstartare
Är det ett bra köp? Funderar på ett nu när barnbidraget kommer, men är det ett bra köp? Vad använder ni erat till?
 
Sv: Fårskinn

De är helt underbara :love: jag har 5 st.

Ullen är varm på vintern och svalkande på sommaren.
Mjuk och skönt.
"Självrengörande" och transporterar bort fukt.
Ull har en lugnande effekt också.
Bra oxå att ligga på om man t.ex har ont i ryggen.


Men köp INTE EKEAs.

Visst är de mysiga, men de är mattor ;) Har man dessutom känt å klämt å gosat med ett äkta lammskinn så skulle jag jämföra met med att ikeas är som att torka sig i arslet med riktigt grovt sandpapper!
 
Sv: Fårskinn

*kl*
Har sett att jysk har fårskinn. Är det samma med dem som med Ikeas?
Har inte känt på jysks, men det ser ju gosigt ut.

(Har en fäll som jag köpte av syrran när hon hade gutefår men de som beredde skinnet har snaggat av ullen så det är knappt 1 cm tjockt :( )
Väldigt "ogosigt" !
 
Sv: Fårskinn

De är helt underbara :love: jag har 5 st.

Ullen är varm på vintern och svalkande på sommaren.
Mjuk och skönt.
"Självrengörande" och transporterar bort fukt.
Ull har en lugnande effekt också.
Bra oxå att ligga på om man t.ex har ont i ryggen.


Men köp INTE EKEAs.

Visst är de mysiga, men de är mattor ;) Har man dessutom känt å klämt å gosat med ett äkta lammskinn så skulle jag jämföra met med att ikeas är som att torka sig i arslet med riktigt grovt sandpapper!

Hmm....

Hittade lite fårskinn på tradera... Som verkade vara helt ok faktiskt. Fanns mycket att vaälja på. Skulle jag inte tycka om dom så är det ju bara att sälja dom vidare.
Har funderat på ett sådant länge nu. Lika bra att göra slag i saken.
 
Sv: Fårskinn

Våran lilltös har aldrig sovit så gott som när vi skaffade oss fårskinn. :)
Har det både i vagnen och spjälsängen.

Hunden blev också väldigt förtjust i det, så vi får nog skaffa ett till henne också. :D
 
Sv: Fårskinn

Våran lilltös har aldrig sovit så gott som när vi skaffade oss fårskinn. :)
Har det både i vagnen och spjälsängen.

Hunden blev också väldigt förtjust i det, så vi får nog skaffa ett till henne också. :D

Hehe...det blir lite konkurrens om det........

Har hört en massa bra om det iallafall.
Tänkte mest ha det till t.ex babygymmet
 
Sv: Fårskinn

Babygymmet måste det vara perfekt till. Mycket mjukare att ligga på ett fårskinn än en tunn filt. :)
 
Sv: Fårskinn

Babygymmet måste det vara perfekt till. Mycket mjukare att ligga på ett fårskinn än en tunn filt. :)

Just nu ligger han på en ihopvikt pilatesmatta, minst 2 plädar och en tunn filt. Vore skönt att slippa alla dom. Man kan ju ha dom till annat.
 
Sv: Fårskinn

Jag har ett som jag köpt på Jysk för 349.- Helt underbart mjukt & gosigt. Använder det i vagnen, i babygymmet mm. :love:
 
Sv: Fårskinn

Har också det där ifrån Jysk. Det är kanon, och rätt pris på det också! Arvid älskar det
 
Sv: Fårskinn

Så gjorde vi också. Massa filtar på hög.
Fungerade bra tills hon började vända sig och började försöka åla sig framåt. Då låg hon plötsligt i ett virrvarr av filtar och täcken och allt vad vi nu använde. :D

Numer är inte babygymmet intressant längre och hon får klara sig utan filtar. Hon rullar eller kravlar ändå av dom nästan direkt.
Brukar försöka hålla henne kvar på en stor filt när hon är utan blöja, bara. Lättast att bara slänga filten i tvätten om hon kissar. Vilket hon gör i princip jämt. Vi har stor rotation på filtarna här. :D
 
Sv: Fårskinn

Ingen aning om Jysk's skinn, jag köper direkt från berederiet genom jobbet :D

Det man ska kolla upp är hur de berett skinnet.

Ett skinn berett med kemikalier kanske inte gör ens bebis prickig när den ligger där och sover nu, men om 5-10-15 år kanske det visar sig i någon allergi osv.
 
Sv: Fårskinn

Jag köpte ett på barnens hus, kostade drygt 400 kr..
Använder det som "nakenfilt" främst, eller när hon sover på soffan..

Hade tänkt ha det i vagnen, men hon är så varm så jag har struntat i det, kanske sedan när det blir massa minusgrader.
 
Sv: Fårskinn

Min mamma köpte ett äkta från nån internetbutik. Använder det i vagnen. ser väldigt mysigt ut i alla fall=)
 
Sv: Fårskinn

Har hittat en del fina skinn på tradera som jag lagt bud på. Hoppas på att vinna budet, dom är väldigt poppis där.
Annars funderar jag på ett från jysk, har kännt på dom och dom var helt ok.

Kan nog passa bra till den nya vagnen som vi kanske får i julklapp
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag tog mig tid att upptäcka vår skog igår och blev helt förälskad. Så nu vill jag ta med barnen ut, men vi har ingen bärstol ännu och...
Svar
16
· Visningar
1 327
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp