Farmen 2016

Jag tror jag hoppas på fredrik eller Camilla!
Pernilla får skylla sig själv, mesigt att ta husförhöret!

Roligast var ändå när Nina frågade om skumpan var god och alla sa ja, men Lina såg ut ---> :yuck:

:rofl:

Jag kan ju verkligen inte med Nina, men gud vad roligt att Pernilla kraschade från sin tron, blev fråntagen sin immunitet och åkte ut, på sin paradgren dessutom! Mohaha. Och jag ser faktiskt hellre Nina som vinnare än Lina, men håller tummarna för Camilla och Fredrik nu.

Kan nog bli intressant om det är de gamla deltagarna som ska komma tillbaka och rösta fram någon. Både Camilla och Fredrik är tillräckligt populära för att kunna slåss om röster. Nina vet säkert med sig att hon inte är det, men Linas reaktion om hon inte är så populär som hon tycks tro kan bli... Intressant.

Sen är väl frågan hur bra Ninas tävlingsnerver är i en eventuell final? Förra veckan mot Morgan stirrade hon så mycket att jag tycker att det är ett under att hon lyckades svara rätt, och igår höll hon på att svimma? Hur blir hon inte då när det bara är en person kvar att slå ut?

Jag undrade också!
Kuggfråga? (som båda hade rätt på?... :sneaky:) Ardennern är väl lika svensk som ett Arabiskt fullblod eller något.
Men vilken ÄR då den tredje? Jag kan inte Komma på...

Hur som helst jäkligt skönt att P åkte och att F är kvar!
Men vems var förslaget om strejk? Om det inte var P så kan det ju ha varit någon som räknat så långt att hon skulle kunna mista sin immunitet, åka ut och säkra F?

Eller?

Och ja, hur skulle Nina klara av en final med de nerverna?

Jag undrade också!
Kuggfråga? (som båda hade rätt på?... :sneaky:) Ardennern är väl lika svensk som ett Arabiskt fullblod eller något.
Men vilken ÄR då den tredje? Jag kan inte Komma på...

Men vems var förslaget om strejk? Om det inte var P så kan det ju ha varit någon som räknat så långt att hon skulle kunna mista sin immunitet, åka ut och säkra F?

Eller?

Jag undrar om det inte vad Fredrik, sen hakade resten på? Eller om det var Sofie... Och alla hakade på. Hade jag varit Pernilla hade jag inte gått med på det. Gruppen hade fått kämpa. Förstår inte hur hon tänkte. Men äntligen är hon ute iaf!

Jag undrade också!
Men vilken ÄR då den tredje? Jag kan inte Komma på..

Eller?

Jag har för mig att det var Camilla och Fredriks idé med strejk :p Men jag undrar om dom tänkt så långt? I vilket fall som helst va det ju Pernillas uppgift som storbonde att få uppdragen gjorda :meh:

Jag har för mig att det var Camilla och Fredriks idé med strejk :p Men jag undrar om dom tänkt så långt? I vilket fall som helst va det ju Pernillas uppgift som storbonde att få uppdragen gjorda :meh:

Jag tror det var Camilla och Fredrik som födde själva idén, men att framför allt Sofie hakade på. Och Pernilla fick ändå möjligheten att säga om hon ville att de skulle jobba, då hade de jobbat som Fredrik sa på "mötet" de hade. Helt rätt att hon fick ett personligt straff utöver gruppstraffet med maten.

Och den där jäkla hästfrågan, jag fick alltid lära mig att Sverige bara har två inhemska raser, Gotlandsruss och nordsvensk. Svensk ardenner känns ungefär som en svensk shetlandsponny.

Blev så glad när Pernilla visade skylten där det stod "Russ och Ardenner"
HA HA, fel sa jag... Sedan hade Nina svarat samma och såg ut så här: :cautious::confused:

Min man började undra om jag verkligen hade koll på hästar när jag svarade att det bara var Gotlandsruss, haha! Ardenner, det är väl en tysk ras (jag rättar mig själv här, Belgien och Frankrike är korrekt hemland), så jag fattar inte hur de fick in den i bondepraktikan som en ursvensk ras, haha!

Min man började undra om jag verkligen hade koll på hästar när jag svarade att det bara var Gotlandsruss, haha! Ardenner, det är väl en tysk ras (jag rättar mig själv här, Belgien och Frankrike är korrekt hemland), så jag fattar inte hur de fick in den i bondepraktikan som en ursvensk ras, haha!

Jag har fått lära mig att den har Belgiskt ursprung!
Fast det kvittar, svensk är den INTE iaf ;)

Jag med! Jag tänkte på Värmlandshästen som dock är utdöd.
Men ardenner, wtf!

Det fanns väl någon Ölands-häst också som även den är utdöd? Men ardenner har mig veterligen aldrig varit en svensk ras. Jag funderade på om de räknade nordsvensk som två (arbetstypen och travaren) först, men här känns det som att de är ute och cyklar?

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
879
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 143
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 334
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka