Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att tv4 är så jävla snabba att lägga ut på fb vem som åkt.
Det första jag såg när jag kollade fb vid 20.30 var en film om att Camilla åkte ut.
Nu känns utgången rätt given.
Skit.
Nina må vara lite jobbig, men Lina är så fruktansvärt omogen och elak att det knappast väger upp det hon kan/gjort. Och så här i efterhand kan jag inte minnas att hon gjort så mycket.
Det har hon säkert, men jag tycker mest hon går runt och visar upp sig.
Vad hon gör under resten av tiden vi inte får se vore faktiskt mer intressant än att se henne flina, prata konstant i "Intervjuerna" (känns som att det mest är hon som sitter och pratar in i kameran?) eller visa upp sig.
Sen skylla allt på att det är tv/vinklat/vi får inte se allt vad som händer.
Kanske sant, men hon håller samma nivå utanför tv och då kan hon ju knappast skylla på någon annan.
Om det inte är "... Om inte den här gjort så, så hade inte jag..." hon tar ju aldrig något ansvar för något
Kan en massa ja, men vad gör hon?Fast jag ser inte det du ser, ja Lina har betett sig illa några ggr. Men att du inte ser att hon faktiskt är en av dom som har bäst koll på djuren tycker jag är konstigt, oavsett hur hon beter sig så skulle hon kunna driva gården själv. Och eftersom du tycker att hon håller samma nivå utan för tv, då antar jag att du känner henne och har träffat henne?
Jag satt ungefär och såg ut som när de fick välja vem de skulle tävla med och Camilla väljer Robin. Såvida inte vissa delar av det Paolo sa till dem klipptes bort och tävlingsledningen, förmodligen, inte visste att de skulle välja Fredrik så kunde man ju nästan utgå från att det skulle bli en gren liknande den det blev, eller husförhöret. Nina är jättevass i kunskap, hon väljer Sofie som också varit skitbra. Vad gör Camilla, väljer den som i princip varit sämst i hela tävlingen (förutom Ali men han åkte ju ut först).
Tycker nästan Camilla fick skylla sig själv när hon gjorde ett så genomkorkat val, även om den de tävlade med sen inte hade jättestor betydelse. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hoppas banne mig att om inte Fredrik vinner så får Nina gärna vinna. Frågan är om det är större chans att Lina förlorar om hon möter Nina?
Ja välja Robin kändes dömt att misslyckas från att hon sa hans namn. Meen tror kärleken styrde där
Tror att både Fredrik och Nina får svårt att slå Lina i final.. men samtidigt tror jag att Fredrik har bättre koll än vad han utgett sig för att ha vad gäller kunskapen.
Men det känns som att Lina kommer vinna..
Det som ska bli spännande att se är om Fredrik har mörkat och egentligen kan väldigt mycket mer än han utgett sig för att kunna. Blir det Fredrik blir det ju enbart bondepraktikan, så jag har svårt att köpa att Fredrik som ung, smart, nybakad jurist inte fattat att han måste plugga för att vinna.
När det gäller Lina, vi har så klart bara sett det som visats i tv. Jag följer inte heller någon av deltagarna på sociala medier, så min bild är helt och hållet den som visats på tv. Och som du säger, vissa personer går ihop och vissa gör det inte (tyckte Sara-Marie la upp det bra när Paolo frågade vad hon tyckte om att Lina är i final), men man får ju heller inte glömma att det är Linas kompisar som är kvar nu (förutom Nina kanske). Hade det stått mellan henne, Gunvor, Sara- Marie och Sofie hade nog de gamla farmarna fått höra en annan historia. Camilla och Fredrik säger ju inget illa om henne eftersom hon behandlat dem på ett helt annat sätt, och Nina känns inte som typen som pratar en massa om andra.
Nu är hon i final, och tyvärr lär hon väl vinna också. Inget jag hade önskat, men inget jag/vi/någon annan kan göra något åt heller.
Jag tror verkligen bilden av Lina hade varit annorlunda om det hade varit en annan säsong. Den här säsongen har varit förvånansvärt rumsren jämfört med många andra gånger. Nu är Linas "mobbing" en av få saker som stuckit ut som negativt. Plus att hon då riskerar att hamna i final mot svärmorsdrömmen/helyllesnubben Fredrik som alla gillar, oavsett vem man umgåtts med på farmen. Hade hon stått i final mot någon som på något sätt stuckit ut negativt hade det säkert låtit annorlunda.