Precis min tanke! Gamla farmare vet ju vilket spel som pågår och jag antar att de kommer att kunna ställa en del kluriga kunskapsfrågor till deltagarna med, samt se vad de kan i det dagliga arbetet.
Har man inte kunskapen/kunnandet är det nog svårt att dölja det
Både Örjan och Maria har ju dessutom kommit in som utmanare och fått en skitjobbig väg till sina vinster. De kanske har mer förståelse för Ninas situation, även om alla har vetat om att sörgården finns i år. Tidigare har det ju blivit att de som kommit in "efteråt" inte har haft en chans när det ska röstas, för de gamla deltagarna känner mer för de som de har träffat.
I år hade alla samma chans/risk att komma till Farmen/stanna på sörgården. Det som avgjorde var att storbonden tittade på en bild. Det kunde lika gärna varit någon annan som fått stanna. Sen kan jag på sätt och vis förstå resonemanget om att Nina har en så pass besvärlig personlighet att hon antagligen hade hamnat i ett ting på ett mycket tidigt skede av tävlingen om hon varit med från början. Och då hade det funnits kvinnor som hade kunnat slå ut henne i en fysisk gren. Men så är ju spelets regler. Det är inget man kan skylla henne för nu.