Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prrrr! Finns det sätt att veta vilket utan en ordentlig prov?
Palomino- dvs isabell - är ju en fux med ett gulanlag (ibland kallat cremeanlag)Om man nu skulle sätta ihop henne med en golden palamino ( typ akhal teke) vad kan man vänta sig då? Inga svarta ben, jämn färg över hela kroppen.
Tack : D
Du kan du! Tack! Men om man skulle sätta ihop henne med rocky mountain, med dubbel z , har för mig att de har grundfärg svart. Med henne borde det väl ge garanterat brun färg och kanke 50 % chans till vit man och svans?
BIlden från när den var 2 dag gammal ger svaret. Den är svart!Fällning av fölpäls och okänd pappa. Mamma är svartskäck, men Zilla? Jag har två alternativa namn, den ena svart, den andra svartbrun. Har alltid sett Zilla som svart, men funderar på om det stämmer?
Det mesta är fölpäls, men på benen och i ansiktet har hon fällt.
Framben
Bakben
Suddig huvudbild.
Så här såg hon ut en dag gammal.
4 september.
Tack! Fölpälsen har jag inte sett som konstig, det jag reagerade på igår var att hon var ljus runt ögonen och upp mot kotorna. Men jag klagar inte! Jag hoppas på den svarta pappanBIlden från när den var 2 dag gammal ger svaret. Den är svart!
Sen kan svarta shetlandsponnyföl ha alla möjliga nyanser som orsakas av solblekning, jag har sett allt från en som var typ beige över hela kroppen via diverse bruna nyanser till någon som egentligen behöll som svarta färg...
Tack! Fölpälsen har jag inte sett som konstig, det jag reagerade på igår var att hon var ljus runt ögonen och upp mot kotorna. Men jag klagar inte! Jag hoppas på den svarta pappan
Har ni ett visst antal pappakandidater? Vilka färger har de?
Fölet ser ju svart ut, både på fölbild och septemberbilderna. Möjligen att ett gulanlag skulle kunna finnas med i spelet (att fölet vore gulsvart) men den saknar de ljusa ögonen och den mer chokladiga nyansen som gulsvarta föl har.
Fällning av fölpäls och okänd pappa. Mamma är svartskäck, men Zilla? Jag har två alternativa namn, den ena svart, den andra svartbrun.
Gult är omöjligt, ingen av dom två pappakandidaterna eller mamman är gula. Med stammarna är det inte heller möjligt att någon av dom skulle vara felregistrerad gulsvart.