Färga lössvans?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färga lössvans?

Ska man verkligen ställa upp om man har en häst som har så ful svans att den behöver lössvans???? :rofl: Ska det vara löstuttar också? :rofl:

Hej ! Det verkar som om du är lika korkad som jag! :rofl:

Sällar mig också till de korkade...:cool:... har aldrig ens i min vildaste fantasi ens kunnat komma på tanken med lössvans men så är jag lika främmande för att måla hovarna också.:o

Sällar mig också till de korkade...:cool:... har aldrig ens i min vildaste fantasi ens kunnat komma på tanken med lössvans men så är jag lika främmande för att måla hovarna också.:o

Äh.. dom målar ju naglarna å sätter löshår på sig själva (tom rekommenderat om man ska ställa upp i halter/pleasure om man e korthårig.. :)) och klipper å klistrar å glittrar å badar med särskilda färgschampon.. (som faktiskt e attans så bra.. :D)

Mkt donerier blir det om man ska göra det "ordentligt" :D

De domare jag har pratat med om saken säger alla att "blingblinget" inte rör dom i ryggen...det är nåt som hästägarna själva dragit igång...

Jag skulle inte ge mycket för en domare som inte kunde se en hästs rörelser utan en massa konstlat påhäng...Är väl färgad från hunderiet där sånt är helt otänkbart (...eller var när jag var i farten, kanske har ändrats där nu, vad vet jag....:angel: )

är hunderiet i närheten av katteriet så är det lika illa där.. ^^

vi e la helt enkelt utseende och blingblingfixerade... eller tja.. :D lössvans å hovlack har jag aldrig donat med.. inte glitter å "smink" på pållarna heller... knappt ens på mig själv..

fast ska sanningen fram.... det ÄR snyggare med en tjock svans än en liten tunn piska som svänger fram å tillbaka...

Visst är det finare med tjock svans men har inte hästen det så är det för mig...so be it, lixom...Att hänga på nåt hästen inte har naturligt känns som lur...

Katteriet känner jag jag inte till men på hundsidan har det varit förbjudet med krita, färgning m.m.

man ska ha håret i en "knut" a lá Spanjorska i Halterklasserna, helst i pleasure med! det ska se "petite" ut!

Sådetså! ;)

man ska ha håret i en "knut" a lá Spanjorska i Halterklasserna, helst i pleasure med! det ska se "petite" ut!

Sådetså! ;)

hehehehehe, med mitt korta hår betyder det löshår.. :D finns inte hår nog för att göra en knut.... annars är jag nog tusan Petite nog så det räcker och blir över... :rofl::rofl::rofl:

tur som tusan att jag inte ens nästan försöker vara varesig pleasure eller halter donare... Det hade bara sett malplacerat och skoj ut :D

Äh.. dom målar ju naglarna å sätter löshår på sig själva (tom rekommenderat om man ska ställa upp i halter/pleasure om man e korthårig.. :)) och klipper å klistrar å glittrar å badar med särskilda färgschampon.. (som faktiskt e attans så bra.. :D)

Mkt donerier blir det om man ska göra det "ordentligt" :D

Och jag som trodde jag hört det värsta, men här kom det ännu mer...
Ja gode gud... får man poäng för allt detta "friserande" istället för hästens gångarter?

Jag minns så väl min 1a större w,tävling...I Helsingborg för x-antal år sen..
jag hade "dragit" med mig några icke-westernmänniskor för o se på "riktig" tävling....
Jag fick själv en smärre chock, när Plearure-ekipagen ställde sig på line...DÅ såg jag 1st att nåt inte såg normalt ut...när hästarna rörde sin svans, hängde en del kvar....herregud dom har lössvansar och hästen orkar inte äns röra den i takt m sin egen:eek:
Så det var inte så smart att hänga på så tunga saker...blev liksom inte den verkan som man tycks vilja ha....:

"en lång, tjock svans, så böljer den i takt med hästens rörelser"//SK:rofl::rofl:

Och jag som trodde jag hört det värsta, men här kom det ännu mer...
Ja gode gud... får man poäng för allt detta "friserande" istället för hästens gångarter?

Jag minns så väl min 1a större w,tävling...I Helsingborg för x-antal år sen..
jag hade "dragit" med mig några icke-westernmänniskor för o se på "riktig" tävling....
Jag fick själv en smärre chock, när Plearure-ekipagen ställde sig på line...DÅ såg jag 1st att nåt inte såg normalt ut...när hästarna rörde sin svans, hängde en del kvar....herregud dom har lössvansar och hästen orkar inte äns röra den i takt m sin egen:eek:
Så det var inte så smart att hänga på så tunga saker...blev liksom inte den verkan som man tycks vilja ha....:

"en lång, tjock svans, så böljer den i takt med hästens rörelser"//SK:rofl::rofl:

Ska man ha lössvans på sin häst så ska den också sättas i på rätt sätt, så att det inte syns... annars blir de bara fjasko av det hela... precis som de blev från tävlingen du var på... sånna gånger är det bättre att skippa lössvansen helt... men gör man det rätt så ser det så jäkla snyggt ut!

De domare jag har pratat med om saken säger alla att "blingblinget" inte rör dom i ryggen...det är nåt som hästägarna själva dragit igång...

Jag skulle inte ge mycket för en domare som inte kunde se en hästs rörelser utan en massa konstlat påhäng...Är väl färgad från hunderiet där sånt är helt otänkbart (...eller var när jag var i farten, kanske har ändrats där nu, vad vet jag....:angel: )

Detta beror väll också på vilken tävling man är på... är man på en t.ex. WRAS-tävling på lägre nivå så behövs inte allt detta "bling" och "krams", men är man på tävlingar där alla hästar går riktigt bra och det är svårt att skillja ekipagen åt, då är det helhetsintrycket som spelar stor roll, och då gäller det ju att ha groomat både hästen och dig själv!
Skulle jag själv vara domare på en stor tävling och det stog mellan två ekigapge, då skulle jag ju självklart gå efter helheten på ekipaget, vilken som är SNYGGAST för ögat...

Om hästen har kort o tunn svans o går på bete o det är gott om insekter kanske jag skulle kunna tänka mej att montera en lössvans, men annars så tycker i a f jag att det är ett tecken på ...... har svårt att hitta ord !:D

Skulle jag själv vara domare på en stor tävling och det stog mellan två ekigapge, då skulle jag ju självklart gå efter helheten på ekipaget, vilken som är SNYGGAST för ögat...
å om jag skulle välja mellan två så blev hästen med lössvans definitivt tvåa

Guuud vilken bra tråd du startat ;)
behöver lite hjälp.. letar efter lössvans.. men vet inga sidor.. nån som har en bra länk att ge till mig :angel: :D Tycker min quarter valack fått lite vääl tunn svans och snart SM och allt och då måste vi ju va fina i pleasuren ;):D

hihi så du menar att du skulle dömma ner på hästan med lössvnas endast för att den hade lössvans på sig ? för att hästen i normala fall kanske hade lite väl tunn svans ?

hihi så du menar att du skulle dömma ner på hästan med lössvnas endast för att den hade lössvans på sig ? för att hästen i normala fall kanske hade lite väl tunn svans ?
Javisst , självklart, hästen tävlar ju med "lånade fjädrar" o den ska väl i rimlighetens namn bedömas efter sitt naturliga utseende. Såvida det inte var en tävling om vem som hade den snyggaste lössvansen förståss. :D

behöver lite hjälp.. letar efter lössvans.. men vet inga sidor.. nån som har en bra länk att ge till mig :angel: :D Tycker min quarter valack fått lite vääl tunn svans och snart SM och allt och då måste vi ju va fina i pleasuren ;):D
ja, det är inte lätt att beinna sej i pleasureträsket ! :rofl:

natruliga utseende ? okej.
Tävlar du något ? :smirk:

Jag vet att Tumbleweed har börjat tagit hem lössvansar. (Sidekick köpte sin därifrån) Men de finns inte ute på hemsidan än, men om då går in på deras hemsida och tar och kontaktar dom så kan du säkert få tag på en!
http://www.tumbleweed.se/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 195
Senast: Madalitso
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 032
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar