Får man verkligen göra så? -bild-

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får man verkligen göra så? -bild-

Tänk om den stackars tjejen (eller killen?) på bilden är bukemedlem och så lägger ni ut en bild på henne och hennes lilla ponny och klagar över hur hon rider typ. Det skulle inte jag tyckt var så kul iaf. :crazy:

För det första:
Bilden är någolunda annonym, ryttarens ansikte syns inte och ingen ska behöva ta åt sig.

För det andra:
Vi klagar inte över hur hon rider.
Det här är ingen stilstudie. Det är en fråga om tävlingsreglementet och hurvida det som syns på bilden är tillåtet eller inte.

Men ryttaren ser ju om det är en själv. Om det skulle vart typ jag som någon hade tagit kort på och lagt upp en bild på buke där bilden sedan få kommentarer som att det ser ut som hästen får ont av det och att det inte ser snällt ut så skulle jag inte vara så glad sen...

L8P8 - jag tror att hon nog får veta det på nästa tävling om någon ser henne rida så om meddelar överdomaren. ;)

Trodde att det inte var tillåtet. :o På min ponnytid (var iofs 10-13 år sedan :angel:) var det inte tillåtet. När ändrade de?

Mvh Jordgubba :)

Det var inte längesedan det var en insändare i RIDSPORT om ungdomars användande av graman.

Man blir mörkrädd. Finns det INGEN VUXEN som kan tala om för barnen hur fel det blir??

GAAAAH!

Risken är väl att det inte är ryttarens idé att göra sådär...

Men ryttaren ser ju om det är en själv. Om det skulle vart typ jag som någon hade tagit kort på och lagt upp en bild på buke där bilden sedan få kommentarer som att det ser ut som hästen får ont av det och att det inte ser snällt ut så skulle jag inte vara så glad sen...

Och vad skulle du göra då?
(Förhoppningsvis tänka efter en gång till om innan du gör om samma sak.)

Det är ju inte vårt fel att du (som exempel) inte kan stå för det du har gjort i såna fall. Sen är det ju givetvis en annan sak om du inte har kunskapen att göra något annat, om din tränare har sagt åt dig att rida så eller om du helt enkelt inte vet hur man rider med graman.

Dessutom så är bilden tagen på en tävling, och jag kan nog garantera att fler personer såg ekipaget "live" och reagerade över samma sak som de flesta reagerar på i den här tråden.

det ser inte direkt bekvämt ut.:eek: Skulle vara kul att veta vad ni fick för svar.

Stort tack till en förvånandsvärt kreativ snuffsan som gjorde om bilden, ni som vill se fotot kan skicka ett pm.

Shiney: jag lovar att rapportera direkt jag får svar från förbundet.

Senast ändrad:

Förvånansvärt kreativ? Hörrududu!:crazy:

Tråkigt om tråden plockas bort pga fotot, regelfrågan är ju intressant.

Tänk om den stackars tjejen (eller killen?) på bilden är bukemedlem och så lägger ni ut en bild på henne och hennes lilla ponny och klagar över hur hon rider typ. Det skulle inte jag tyckt var så kul iaf. :crazy:

Men tänk på den stackars lilla ponnyn! Det är väl iaf tur att någon reagerar på misshandeln av hans/hennes lilla mun :(

Undrar vad man vill få ut av att ha gramanen på det sättet? Styrningen lär ju inte funka så bra och ungen tror sig rida hästen i form bara genom att dra in nosen mot bringan.. Graman måste vara en av de mest felanvända hjälptyglar som finns, skrämmande :crazy:

visst det är tillåtet att ha gramantygel på framridning, men jag skulle bli väldigt förvånad om det där är tillåtet, att bara ha gramantygeln. Tyvärr tror jag det finns många som inte fattar vad dom gör när dom sätter på en gramantygel.

Jag säger som ni andra :eek:
Hoppas verkligen inte detta är godkänt att rida på :cry:
Tycker synd om ponnyn, men även om ryttaren som inte vet bättre.

Nej det är klart, men som du säger, ryttaren kanske inte vet bättre, och det är ju klart att det är bra om hn får reda på det nu, men att få en bild på sig själv och ponnyn uthängd på internet. :crazy:

Som sagt, jag är av en annan åsikt.
Dessutom hade det varit ganska trevligt att få höra ryttarens/tränarens/förälderns version av det hela, för att få ett annat perspektiv.

Men nu är det inte ett foto av ekipaget utan en tecknad bild istället, så sluta gnälla om den detaljen och diskutera sakfrågan istället.

Eller tycker du att hon fortfarande går att identifiera?:smirk:

Hon kanske glömde dom rätta tyglarna? :devil:

Förstår inte hur man ens kan komma på en sån idé (eller så har jag väldigt dålig fantasi)

*väntar med spänning på svar om det är tillåtet eller ej*

jag säger så här:

Vad folk vill göra me sina stakars hästar på hemmaplan - bryr jag mig faktiskt inte om!

Men.. när sådant sker på allmäna platser som ex tävling, då blir jag riktigt upprörd, där tycker jag alla ska gå efter regelboken och man ska uppföra sig, hade jag sett det hade jag dirket klampat iväg till överdomaren för att få ett bra svar på min fråga(?)! :)

Tyvärr är det nog vuxna som talar om för barnen att de ska göra så här. Tränare, föräldrar m fl. Men vi har "tur", vår tränare plockar oftare av prylar än sätter på. Inte för oss då *slår mig för bröstet* tjejerna rider på vanliga bett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 690
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka