kolblakkur
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Under förutsättning att "tafsa" innebär ovälkommet berörande av kön så NEJ man får självklart inte tafsa.Är det okej att tafsa på sin partner? Har man gett sitt okej till tafsande när man blivit tillsammans? Är det ens tafsande? Vad tycker ni?
Fast bara för att man är ihop med någon så kanske man inte alltid vill att den personen ska röra en?Jag förstår inte. Hur kan man se beröring från den man älskar som tafsande? Och om man ser det som tafsande, är verkligen förhållandet så bra? Passar man verkligen så bra ihop? Jag har varit ett förhållande där jag och killen hade väldigt olika närhetsbehov och det funkade inte bra alls. Vi passade inte alls ihop. Som vänner hade vi säkert funkat bra.
När min man rör mig ser jag det inte som tafsande. Tafsande är för mig ovälkommen beröring från någon jag absolut inte vill ska röra mig och jag vill ju att min man ska göra mig. Annars hade jag inte varit gift med honom.
Beröring kan vara ovälkommen även om man vill ha en nära relation med någon. Det handlar om tillfälle och på vilket sätt. Jag gillar beröring när jag är tillsammans med någon, fysisk närhet och kroppskontakt, men det finns sätt jag inte vill bli berörd på och tillfällen jag inte tycker det varit lämpligt. Och det största problemet för mig är att dessa personer ansetts sig ha rätt till min kropp - närsomhelst. Att reaktionen när någon säger ifrån är att någon blir kränkt och tycker sig själv blivit felbehandlad när den man älskar är den som faktiskt blivit felbehandlad.Jag förstår inte. Hur kan man se beröring från den man älskar som tafsande? Och om man ser det som tafsande, är verkligen förhållandet så bra? Passar man verkligen så bra ihop? Jag har varit ett förhållande där jag och killen hade väldigt olika närhetsbehov och det funkade inte bra alls. Vi passade inte alls ihop. Som vänner hade vi säkert funkat bra.
När min man rör mig ser jag det inte som tafsande. Tafsande är för mig ovälkommen beröring från någon jag absolut inte vill ska röra mig och jag vill ju att min man ska göra mig. Annars hade jag inte varit gift med honom.
Hur mycket jag än älskar min partner så finns det gott om tillfällen då jag inte vill bli vidrörd alls.Jag förstår inte. Hur kan man se beröring från den man älskar som tafsande? Och om man ser det som tafsande, är verkligen förhållandet så bra? Passar man verkligen så bra ihop? Jag har varit ett förhållande där jag och killen hade väldigt olika närhetsbehov och det funkade inte bra alls. Vi passade inte alls ihop. Som vänner hade vi säkert funkat bra.
Fast bara för att man är ihop med någon så kanske man inte alltid vill att den personen ska röra en?
Beröring kan vara ovälkommen även om man vill ha en nära relation med någon. Det handlar om tillfälle och på vilket sätt. Jag gillar beröring när jag är tillsammans med någon, fysisk närhet och kroppskontakt, men det finns sätt jag inte vill bli berörd på och tillfällen jag inte tycker det varit lämpligt. Och det största problemet för mig är att dessa personer ansetts sig ha rätt till min kropp - närsomhelst. Att reaktionen när någon säger ifrån är att någon blir kränkt och tycker sig själv blivit felbehandlad när den man älskar är den som faktiskt blivit felbehandlad.
Men alltså nej? Det är jättejättevanligt att män tycker att de har rätt att klämma sin partner på rumpan eller brösten hela tiden bara för att de är i ett förhållande. Jag vet hur många som helst som ställer sig bakom kvinnan och klämmer henne på brösten då hon gör mat eller nåt sånt. Hur är det kärleksfull beröring? Detta görs ju bara och enbart för mannens skull.Men då har det ju inte varit bra förhållanden eller? Det är det jag pratar om. Jag pratar inte om alla som är ihop med personer de inte passar ihop med.
Jag säger bara att jag inte förstår hur man kan se det som tafsande i ett bra förhållande där man älskar och respekterar varandra.
Alla inlägg där ni skriver att ni minsann var ihop med en skitstövel som inte respekterade er och som tog på ert kön stup i kvarten är en helt annan sak.
Men då har det ju inte varit bra förhållanden eller? Det är det jag pratar om. Jag pratar inte om alla som är ihop med personer de inte passar ihop med.
Jag säger bara att jag inte förstår hur man kan se det som tafsande i ett bra förhållande där man älskar och respekterar varandra.
Alla inlägg där ni skriver att ni minsann var ihop med en skitstövel som inte respekterade er och som tog på ert kön stup i kvarten är en helt annan sak.
Du behöver inte förstå det. Du behöver bara se till att ordentligt försöka läsa av den andre och fundera på om den andre vill eller ej.Och personen man är ihop med har ju annat för sig om dagarna än att gå och röra en alltid. Jag förstår inte hur man kan se beröring (obs! Beröring pratar jag om nu, inte sex) från den man älskar som så ovälkommen att man kallar det tafsande.
Tafsande är för mig när någon man oftast inte känner (och definitivt inte är ihop med) och inte vill ska röra en gör det. T.ex. på dansgolvet när fulla män man inte känner tar en på rumpan.
Om vi definierar tafsande som, litet brett sådär, ovälkommen beröring så tycker jag att det är självklart att samma hänsyn gäller inom ett förhållande som utanför. Jätteenkelt.Är det okej att tafsa på sin partner? Har man gett sitt okej till tafsande när man blivit tillsammans? Är det ens tafsande? Vad tycker ni?
Du behöver inte förstå det. Du behöver bara se till att ordentligt försöka läsa av den andre och fundera på om den andre vill eller ej.
Behöver inte handla om detMen då har det ju inte varit bra förhållanden eller? Det är det jag pratar om. Jag pratar inte om alla som är ihop med personer de inte passar ihop med.
Behöver inte handla om det
Jag har sjukdom med smärta. Ibland klarar jag inte av att någon tar på mig, även en lätt beröring gör svinont
Nej. Man förlorar ju inte sin integritet och rätten att bestämma över sin egen kropp, bara för att man har ett förhållande. Det hade ju varit fruktansvärt, som att man var någons husdjur istället för partner.Är det okej att tafsa på sin partner? Har man gett sitt okej till tafsande när man blivit tillsammans? Är det ens tafsande? Vad tycker ni?