Helt galet! ärlig iaf, inte ens smart nog att försköna något.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt galet! ärlig iaf, inte ens smart nog att försköna något.
eller hur. Jag ringde sambon och grät när vi kommet till stallet. Var helt slut. Fick sånt extremt adrenalin påslag och bara så oerhört tacksam över min fina häst som följde mig genom mardrömmen. Vår upplevelse går inte ens att jämföra med hur det såg ut med hans stackars häst.Har också hamnat i den situationen, herregud vilken panik jag gick och hemska skuldkänslor efteråt. Fruktansvärt att utsätta sin häst för det medvetet.
Samma tanke. Ärlig talat verkar han inte bry sig särskilt mycket, men verkar bara vara sådär nonchalant med precis allt hästen utsätts för. Men är väl typisk "cowboy" kultur- när jag ser hur dom håller på med hästar som oftast är riktigt kass syn på hästar.Med tanke på hur lugnt han tog det gissar jag att det inte direkt är första gången hästen går ner sig
Alltså han måste vara kxrkad på riktigt. Det är ingen lättfödd shettis han hade med sig. Utan en hårt arbetande 19 årig welsh cob, som han alltså erkänner att den inte får varken grovfoder el anpassade tillskott. Under 110 mil på 52 dagar. Det är i snitt 2,1 mil/dag. Utan tillräcklig föda, inte konstigt den magra av och tappa gnistan. Den har genomlidit ett rent elände o folk vill få det till att de hade så fint förhållande, vad skulle hästen göra? Den va ju inget annat än galet snäll och foglig.
Precis så. Är helt sjukt.Alltså han måste vara kxrkad på riktigt. Det är ingen lättfödd shettis han hade med sig. Utan en hårt arbetande 19 årig welsh cob, som han alltså erkänner att den inte får varken grovfoder el anpassade tillskott. Under 110 mil på 52 dagar. Det är i snitt 2,1 mil/dag. Utan tillräcklig föda, inte konstigt den magra av och tappa gnistan. Den har genomlidit ett rent elände o folk vill få det till att de hade så fint förhållande, vad skulle hästen göra? Den va ju inget annat än galet snäll och foglig.
Nej, inte än. Det stod att de svarar inom 3 dagar.Har någon fått något svar från SVT?
Nej finns inte en seriös westernryttare som står bakom detta. Synd att westernridningen får en känga för att stollen har cowboyhatt och westernsadel. Finns inget gemensamt öht.Samma tanke. Ärlig talat verkar han inte bry sig särskilt mycket, men verkar bara vara sådär nonchalant med precis allt hästen utsätts för. Men är väl typisk "cowboy" kultur- när jag ser hur dom håller på med hästar som oftast är riktigt kass syn på häshästar
Jag snackar om i USA. Där finns massor som håller på sådär, särskilt med Mustanger. Som han verkar inspireras av. Han snackar själv om det i dokumentären.Nej finns inte en seriös westernryttare som står bakom detta. Synd att westernridningen får en känga för att stollen har cowboyhatt och westernsadel. Finns inget gemensamt öht.
Verkar stämma bra med vad han skrivit på sin instagram ang våtmarker…Med tanke på hur lugnt han tog det gissar jag att det inte direkt är första gången hästen går ner sig
Det är just det som är så tråkigt, att folk får en dålig bild av en hel ridgren eller kultur, klart det finns dåliga cowboys som i alla andra grenar. Men den western kultur jag känner till är väldigt noga med sina hästar, bra cowboys tar väldigt väl hand om sina hästar eftersom de är så viktiga i deras dagliga uppgifter.Samma tanke. Ärlig talat verkar han inte bry sig särskilt mycket, men verkar bara vara sådär nonchalant med precis allt hästen utsätts för. Men är väl typisk "cowboy" kultur- när jag ser hur dom håller på med hästar som oftast är riktigt kass syn på hästar.
Jag blir så förbannad! Så här gör man bara inte stackars stackars häst.
Jag är totalt värdelös på att formulera mig bra men vill påverka, kan någon hjälpa mig och skriva exempel på text jag kan skicka till SVT och Haglunds ?
Precis, det här reagerade jag på med. Han säger ju själv att han SER att hon har ONT, och ändå fortsätter han.
Samt att inte ge elelr ha med mat till hästen...Kontakta Lundhags blir nog bäst
De har ett kontaktformulär på hemsidan. Du behöver inte skriva så mycket, jag tror det viktigaste är att vara lugn och saklig. Det brukar ta bäst.
Typ: "Hej! Jag skriver för att markera mot er sponsring av "Fjällryttaren". Han utsätter sin häst för oacceptabla risker och hästen far illa pga hans otillräckliga förberedelser. All fjällvandring kräver ordentlig planering och än mer om en ska ha djur med, eftersom de är helt utelämnade till oss människor. Att inte ge ordentlig vård när hästen visar smärta är dessutom ett brott mot djurskyddslagen. Är det här verkligen något ni vill sponsra och ha ert varumärke förknippas med?"
Jag tycker att det finns en hel del kritik där också. Nästan vart tredje inlägg nämner oro för hästen även om det generellt är positivt.Alltså på SVT dokumentärs sida är ju majoriteten kommentarer bara positiva
https://www.facebook.com/share/p/18P63BNguP/?mibextid=wwXIfr
Ja några kritiserar men de är ju i klar minoritet och blir hånade
Vilken jävla värld vi lever i