Får man hålla en häst ensam utan sällskap i Sverige?

Jag tänker inte se den kan inte ens titta på dressyr längre men tror ni SVT bryr sig om de inte reagerade under filmningen?
Borde inte länsstyrelsen bli uppmärksammade och karln anmäld för djurplågeri om det är så illa som ni skriver
Som TS får jag väl svara att det kanske låter som att hästen blir pryglad och håller på att dö. Så är det inte men vem som helst som kan något om hästars väl och ve (jag tror (hoppas?) att detta är problemet med snubben att han inte vet, inte att han inte bryr sig) mår dåligt av att se den stackars fantastiska trotjänaren ta sig igenom dessa två månader av.... suboptimala förhållanden? Vet ärligt talat inte vad man ska kalla det.

Som TS får jag väl svara att det kanske låter som att hästen blir pryglad och håller på att dö. Så är det inte men vem som helst som kan något om hästars väl och ve (jag tror (hoppas?) att detta är problemet med snubben att han inte vet, inte att han inte bryr sig) mår dåligt av att se den stackars fantastiska trotjänaren ta sig igenom dessa två månader av.... suboptimala förhållanden? Vet ärligt talat inte vad man ska kalla det.
Var han inte utbildad hovslagare eller blandar jag ihop det nu?

Iaf värt för hästens skull att göra ett försök. Förstår att vyerna kan vara fina för den icke djurkunniga, min tanke när jag satte på tvn va också att få en fin harmonisk film, jag såg dock något annat.
Ja absolut
Jag skulle gärna vilja veta dock vad du får för svar om du får något
Och om filmen verkligen blir bortplockad

Jag har sett den också nu, obehaglig var förnamnet. Ren rysare ärligt talat. Och tror hästen tappade typ 100kg, minst? Mot slutet bara hängde bröstan, cob-rumpan var borta, och ett rent jävla under att hon inte slog sig sönder och samman på all skit han drog henne över.

Det verkade dessutom som att hon var ensam i hagen hemma?

Jag såg ett klipp på SVT från just när hästen kämpar i myren och tänkte direkt ”fy fan, det här vill jag inte se mer av”. Stackars häst! :cry:

Jag såg ett klipp på SVT från just när hästen kämpar i myren och tänkte direkt ”fy fan, det här vill jag inte se mer av”. Stackars häst! :cry:
Jag skummade visserligen bara igenom, men jag tror det var den "värsta" sekvensen, sen tog han ordentliga risker även i stenskravlet och vid vad men hästen klarade sig så vet inte riktigt, om hullet så tappade den ganska mycket men den var i klart överhull från början så tyckte inte det såg så illa ut på slutet.

Sammantaget ingen trevlig ridning att se men jag tror inte man behöver vara rädd för att titta utom då kanske sekvensen på myren. Sen reagerade jag på hästens allmänna uttryck, men jag känner ju inte hästen så nog dumt att skriva för mycket om det.

Min bedömning om jag försöker vara så objektiv som möjligt.

Tycker dock det är helt rätt att skriva till SVT, det finns mycket positivare ridning att visa upp.

Kollade på avsnittet med myren en gång till och blir lite arg faktisk för det verkar närmast som de redan innan hästen gick ut visste att det inte skulle gå och att det vara skapat för att få dramatik med en fotograf strategiskt placerad ute på myren.

Jag tänker inte se den kan inte ens titta på dressyr längre men tror ni SVT bryr sig om de inte reagerade under filmningen?
Borde inte länsstyrelsen bli uppmärksammade och karln anmäld för djurplågeri om det är så illa som ni skriver
Dressyr är väldigt milt jämfört med detta programmet, så du gör rätt i att inte kolla. 😔

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 231
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 690
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 868
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka