Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror nog inte att de flesta som kommenterat här inne kommer att platsa i krigsmakten eller beredskaps läge vid skarp situation. Det som visas i dokumentären är vardagsmat för kurirer med flera som har som uppdrag att förmedla order och dylikt till utstationerade förband även om motorcykel idag utgör det främsta transportmedlet. I en skarp situation kommer flertalet hästägare att kallas in just som kurirer och sådana här strabatser är något man bör ta lärdom av och förbereda både sig själv och hästar på, samt även ta del av äldre kunskap från den gång man hade aktivt kavalleri och nybyggare.
Nej. Bara nej.I en skarp situation kommer flertalet hästägare att kallas in just som kurirer
Usch, fruktansvärt hur SVT kan visa sånt där utan att ta någon kritisk diskussion om det. Stackars, stackars häst.
Är inte det där klara bevis på djurplågeri
Jag tyckte att kommentarsfältet på fb började fyllas på med kritiska kommentarer. De flesta kloka med bra argument.Usch, fruktansvärt hur SVT kan visa sånt där utan att ta någon kritisk diskussion om det. Stackars, stackars häst.
Vilka fruktansvärda bilder.
Pratas på radion just nu om det att ska vara en större militärövning då borde de ju bjuda in lite ryttare
Eller kan man dyka upp och erbjuda sig vet du det @Pegasus63
”Tja jag vill vara ponnyexpressen”
Var det i hemlighet Försvarsmakten som låg bakom ridlederna
Genialt i så fall vi kan i sann Karl XII anda falla ryssen i ryggen för ridlederna finns väl inte på vanliga kartor
Briljant idé
dom har fått rätt mycket blowback på sin FB med! jag har kommenterat där med, för blev så jäkla upprörd så kunde inte låta bli. Har själv hamnat i träsk/myra med min häst en gång, då vi hade ridit vilse. Det värsta jag varit med om. Min tjej ramlade men inte alls så illa som hans, PLUS hon hade inte på sig varken packning eller ryttare, jag trodde jag skulle dö. Fick typ panik attacker och hade mardrömmar om det långt efteråt. Var helt övertygad om min häst skulle dö eller få typ skador i benen etc. Vi tog oss hem levande. Men att friviligt ge sig in i sånt, det är fan helt jävla hål i huvedet.Skönt att de verkar pudla @athena_arabians !
Den här typen av påverkan tror jag är den allra bästa.
Jag håller med, kanske regeringen kan sponsra lite ridder-lektioner och bågskytte? lär ju behövas när ryssen kommerJag tycker att vi ska kräva av regeringen att anlägga ett nationellt ridvägsnät, det kommer ju behövas i krigstid !
Jag tycker att vi ska kräva av regeringen att anlägga ett nationellt ridvägsnät, det kommer ju behövas i krigstid !
AppselutJag tycker att vi ska kräva av regeringen att anlägga ett nationellt ridvägsnät, det kommer ju behövas i krigstid !
Har också hamnat i den situationen, herregud vilken panik jag gick och hemska skuldkänslor efteråt. Fruktansvärt att utsätta sin häst för det medvetet.dom har fått rätt mycket blowback på sin FB med! jag har kommenterat där med, för blev så jäkla upprörd så kunde inte låta bli. Har själv hamnat i träsk/myra med min häst en gång, då vi hade ridit vilse. Det värsta jag varit med om. Min tjej ramlade men inte alls så illa som hans, PLUS hon hade inte på sig varken packning eller ryttare, jag trodde jag skulle dö. Fick typ panik attacker och hade mardrömmar om det långt efteråt. Var helt övertygad om min häst skulle dö eller få typ skador i benen etc. Vi tog oss hem levande. Men att friviligt ge sig in i sånt, det är fan helt jävla hål i huvedet.
Med tanke på hur lugnt han tog det gissar jag att det inte direkt är första gången hästen går ner sigdom har fått rätt mycket blowback på sin FB med! jag har kommenterat där med, för blev så jäkla upprörd så kunde inte låta bli. Har själv hamnat i träsk/myra med min häst en gång, då vi hade ridit vilse. Det värsta jag varit med om. Min tjej ramlade men inte alls så illa som hans, PLUS hon hade inte på sig varken packning eller ryttare, jag trodde jag skulle dö. Fick typ panik attacker och hade mardrömmar om det långt efteråt. Var helt övertygad om min häst skulle dö eller få typ skador i benen etc. Vi tog oss hem levande. Men att friviligt ge sig in i sånt, det är fan helt jävla hål i huvedet.