Exakt så! Att man har en fin relation betyder precis som du säger att hästen vet den kan kommunicera med sin ägare inte att den följer efter ägaren som en hjälplös robot som bara lärt sig "så är det", en idiotisk gubbjävel till man började svara folk på Facebook att hästar "skall arbete" och hur mycket bättre denna hästen mår än alla andra hästarnaJag började titta men stängde av efter några minuter för jag klarade inte av att se eländet men har sett klippen det länkats till i tråden.
För mig räckte det med repgrimman som lämnades på, hästens ögon som visar hur avstängd hon är. Så otränad, överviktig och dessutom helt ensam. Nej det finns inget vackert och fantastiskt med det. Det finns bara pengakåta idioter. Om man kallar sig hästmänniska och inte ser att hästen följer honom pga inlärd hjälplöshet utan tycker det är en fin relation är det bara för sorgligt. Inte alls oväntat, nätet är fullt av människor som gärma visar upp sin okunskap runt hästar märkligt nog men sorgligt. Så fruktansvärt sorgligt.
Hade de haft en fin relation hade hästen aldrig gått ner sig. Hon hade stannat och kommunicerat att här kan vi inte gå. Samma när han ska ha henne att gå över stenarna.
Nej något Lundhags blir det aldrig mer och jag är så besviken på endel just nu. Människor jag trodde bra om men som tycker det här är något fint.