Fantastiskt bra artikel i DN!

Sv: Fantastiskt bra artikel i DN!

Kan bara hålla med. Att hunden är människans bästa vän är ingen överdrift :love::bow:

Jag älskar att det börjar bli vanligare med hundar i vården, som allers/hemmets/liknande läsare så är det artiklar titt som tätt om olika hundar. T.ex. så ska det finnas en vårdhund på ett barnhospital. Om jag inte vore så lat och fortfarande hade kvar mitt jobb i hemtjänsten så skulle jag börja utbilda min lille till det, är så många äldre som saknar hund. De blev alltid så glada när jag pratade om mina och visade bilder.

Så himla fint! Satt med tårar i ögonen redan från början och började stortjuta när jag läst det sista stycket. :cry: Härligt att man börjat använda sig av djur mer inom vården!

Javisst var den fin!

När jag jobbade på äldreboende tog jag med mig min hund emellanåt. Sedan gjorde andra i personalen det också, och det var alltid lika uppskattat. Nu var de ju inga riktiga servicehundar, de bara hälsade på, och att ha en hund som konner regelbundet är ju ännu bättre.

Så himla fin läsning! Man blir tårögd redan från början.

Jag jobbar också inom äldreomsorgen och när jag hade ett lite längre vikariat på en avdelning brukade jag ha med min hund dit. Aldrig hördes det så mycket skratt som när hon underhöll med att slita sönder en tom papperspåse i dagrummet och att erbjuda en promenad med hunden var ett av få sätt att få en av de boende att kliva ur sängen längre än 10 min.
Tyvärr var en anhörig hundrädd och efter dom träffade hunden fick hon inte längre följa med. 2 en de boende blev dock så ledsna att jag fick lova att vi skulle komma och hälsa på ibland, så då smyger vi runt och smygmyser lite:p

På avdelningen brevid jobbar min mor och hennes hund är alltid med. Ibland har min hund också varit där. Och hundarna är älskade av de flesta, en av damerna tillåter inte att någon går in på hennes rum men ibland kan man inte hitta hundarna och då vet man vart dom tagit vägen. Hon lockar in dom på sitt rum med köttbullar och sen sitter hon och pratar med dom och klappar dom:love:

Vilken underbar artikel!

Min odåga brukar vara med en kompis på hennes jobb. Kompisens brukare älskar hundar och frågar ofta efter Doris. Tjejen sitter i permobil och har något kognitivt funktionshinder också. Jag har själv bara varit med en gång när de umgåtts, men det verkar oerhört viktigt för henne att få ha ansvaret "själv" emellanåt :)

Jättefin artikel! Och jag tror det gör massor för de äldre :)
Min mamma brukar ha med sig settern på nätterna hon jobbar!

Stolt över att vi har vårdhundsteam på min arbetsplats! Både förare å hund gör ett fantastiskt jobb :D (äldre-samt demensboende)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 463
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 471
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 915
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka