Sv: Fångtråd del 5
Så kul
Så du avbeställer det ena höet och köper från bonden nästgårds nu alltså? Det låter ju perfekt för plånboken!
När ska du sätta igång grabben?
Jag har ju min röntgen-tid nästa fredag. . . Jag hoppas verkligen att hovarna ser bra ut, så jag kan få sätta igång honom!!!
Jag har redan avbeställt allt HH. Det gjorde jag såfort jag öppnat första balen av det här (och ja, det är grässilaget analysen gäller). Kände helt ärligt att tycker fbl SÅ mycket om det - så vi löser analysen. Jag var inte orolig det skulle vara för LÅGA värden, men för höga för ponnyns skull. Men det här blev ju alldeles prima =)
Plånboken grinar lite, det blir billigare eg, men iom att jag inte ens fodrat upp mitt HorseHage utan spar det (pga balstorleken) till i sommar, så betalar jag 'dubbla kostnaden' nu. Men from i sommar kommer plånboken må prima =)
Sätta igång - tja i nästa vecka om allt går vägen =)
Hovis åkte nyss, så nu har lillfjant skor runt om. Blev greppskor med tåsidokappor fram. EG skulle vi ju ha lättmetall men hovis hade glömt
Hovis erbjöd sig på stående fot att forma av de lättmetall bakskor han köpt till framskor, men jag tyckte att vi kan ju prova med vanliga skor en sväng till - kanske, kanske biljarderar han inte? Och att det blev med tåsidokappor var för att han har en HYSTERISK tillväxt på sina fötter, och det märks i slutet av verkningsperioden att tårna 'besvärar' honom. Med tåsidokappan kan han nöta ner själv och det blir inte så långt. Hovis hade inte rätt sulor heller, så blev någon typ av nya lädersulor som hovis skott en del och var nöjd med. Bak fick han (det kom hovis ihåg =)) lättmetallskor med fasta brodd (6 st), 'guldskokopia'.
Nu ska vi bara be till skogudarna att skorna sitter, hovis och lärlingen hade i princip vadslagning om hur lång tid det skulle ta till tappsko
Men sitter bara skorna, så tänkte jag ge honom tills tisdag - onsdag nästa vecka och 'vila hovarna' och sen sätta igång. YAY!
Fbl skoddes om med, och FY vilka lamellrandsblödningar som växt ner
Jag tog faktiskt kort, hovis tyckte 'SÅHÄR mycket är det sällan man ser'. Så, jag tror man kan sluta ens vagt fundera om fångdiagnosen var rätt eller fel - även de mer skeptiska i frågan. Ingen breddning alls dock. (Lillens lamellränder såg perfekta ut den här gången med, skönt)
Så, ruinerad blev jag så det förslog - men nu är det redo för igångsättning. Av båda två eg, men jag vägrar lägga sadel på fullblodet med det hull han har nu, han måste äta upp sig först.
Håller tummarna stenhårt för eran röntgen!!