Fånge i mitt hem

Sv: Fånge i mitt hem

Håller också till utanför La! Behöver du hjälp så ställer jag gärna upp!
Kämpa på! Du fixar detta! :)
 
Sv: Fånge i mitt hem

Hej allesammans!
Tack alla underbara människor för ert stöd.

Nu är jag som ni förstår hemma igen. Promenaden till apoteket var mycket tuffare än jag någonsin kunnat föreställa mig och väl framme blev en ganska lång kö lite för mycket och jag svimmade medan jag väntade på min medicin. Kände mig så jäkla dum, men de tog väl hand om mig. Mitt blodtryck är lite lågt och jag hade nog slarvat lite med maten. Jag fick ligga ner och fick hjälp att få i mig lite juice och min medicin. Mådde snart mycket bättre och övertygade dem om att jag inte behövde åka in. Knatade själv vidare och bestämde mig för att tillåta mig att ta bussen hem. Hoppade av redan efter en hållplats och shoppade loss på lättätna grejor i mataffären - självplocksallad, surdegsbröd och naturgodis. Nu sitter jag i soffan och ska hugga in på en fin surdegsfralla med mozzarella, kyckling, rödlök, avokado, ruccola och soltorkade tomater. Känns som att jag flippar ut alldeles med maten och kommer bli ännu fetare, men försöker resonera med mig själv och tillåta mig att äta för att kunna må bättre.
 
Sv: Fånge i mitt hem

SUPER! Visst känns det bra att du klarade det? :)

Vad gäller maten så är idag inte rätt dag att börja med en diet för att gå ner i vikt (om du vill det). En sak i taget, hade du dessutom inte ätit ordentligt idag så behöver du få något i dig. Många mediciner bör man ju ta i samband med måltid så äta är bra.

Den där frallan lät dessutom som den var väldigt nyttig, full med bra saker.

Hoppas du får en bra kväll *stor kram*
 
Sv: Fånge i mitt hem

Heja!! Bra jobbat!! :banana: :bow: :banana:

Medicin, mat och snälla människor - det är ju lysande!
 
Sv: Fånge i mitt hem

Det känns bra att jag fixade det, absolut!

Det var verkligen till stor del medicinabstinens som rörde till det så för mig och nu när jag fått i mig dagens dos är såväl skakningar, yrsel som fokuseringsproblemen borta. Kanhända har det spelat in att jag fått i mig lite ätbart också. De tryckte i mig lite mörk choklad på apoteket också och det var nog tack vare det jag fick ork att gå och handla.

Vilken tur att jag kom iväg! Och vilken tur att jag inte hade mer otäcka sömntabletter och lugnande mediciner hemma att stoppa i mig! Hur det hade kunnat sluta vet jag inte.
 
Sv: Fånge i mitt hem

Och nu börjar tomheten smyga sig på igen. Jag har ätit för mycket och jag vet inte hur jag ska få resten av dagen att gå.

Sen kommer natten och med den mardrömmarna.

Helst vill jag stoppa i mig en massa lugnande igen(ja, jag hämtade ut mer), men det kommer ju inte hjälpa, eller hur? Helgen känns otroligt lång och efter helgen börjar en ny vecka och en vardag jag inte riktigt vet hur jag ska få rätsida på. Mitt liv har gått på grund och jag vet inte hur jag ska komma loss. Det känns som att det är kört, men det kan det väl inte vara? Eller? Jag känner mig som en instabil tonåring, fy fan vad det svajar!
 
Sv: Fånge i mitt hem

Om du kan tycker jag att du ska försöka ta ett par långa promenader i helgen. Låna en hund? Klappa en häst?

Det stora livsfixandet kan vänta ett par dagar, tycker jag.

Bra att du köpte mat.
 
Sv: Fånge i mitt hem

Jo, som vanligt rusar jag för långt in i framtiden. Just nu borde här och nu vara allt jag bekymrar mig för. Sova, äta och försöka bryta isoleringen. Komma ut lite vore också bra, likaså att klappa lite pålle eller gosa lite hund.
 
Sv: Fånge i mitt hem

Försök bara vara i nuet ikväll (lättare sagt än gjort, jag vet!). Man behöver inte lösa allt på en gång, en sak i taget. Du klarade något du först inte trodde skulle klara, det är jättestarkt!

Kolla på TV (har hört rykten om att det är Mello ikväll :D) och gå och lägg dig när du känner dig trött.
 
Sv: Fånge i mitt hem

*kl*

Glöm inte att berömma dig själv! :) Du är skitduktig!

Är du hjälpt av att skriva o rita? Annars kan det vara ett tips att bearbeta det man har inom sig. Att få "skiten ur sig".
 
Sv: Fånge i mitt hem

+ A_A

Jag ska ta mig ut på en liten promenad nu innan ljuset är helt borta för dagen. Sedan får jag försöka sysselsätta mig med något, men min koncentrationsförmåga är inte vad den har brukat vara. TV går inte så bra, men kanske radio och något i händerna; teckna, lägga pussel eller måla kan fungera.
 
Sv: Fånge i mitt hem

Det är helt okej att ta lugnande. Men du behöver inte stoppa i dig en hel massa. Det räcker med ett piller.
Ta ett så du inte har alltför mycket ångest.
Jag vet själv hur det är. Har varit tvungen att ta några gånger under veckan för ångesten är olidlig. Det är inte mänskligt att leva så och det är ju därför du fått dom utskrivna. Ta en du så känner du dig lite bättre snart.
 
Sv: Fånge i mitt hem

Tänk på hur duktig du var som kom iväg till Apoteket!
Även om du bara kommer ut på en promenad runt huset så är det bra också!

Mackan du åt lät jättegod och inte onyttig heller, den ska du inte må dåligt över!
 
Sv: Fånge i mitt hem

Du är superduktig som fixade att gå till apoteket själv!!! :banana: tänk på det!
Släpp alla jobbiga måsten och tänk på hur duktig du va!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp