Fånge i mitt hem

Sv: Fånge i mitt hem

Hej!

Jag gissar att det inte hjälper dig särskilt mycket men mina lår nuddar också varann när jag går och jag är på gränsen till underviktig. Det har nog mer med kroppsbyggnad än fett :-)

/Lavinia, som tycker du är superduktig som kämpar!
 
Ok. Uråldrig tråd. Patetisk, självdestruktiv tönt här. Igen.

Tack alla fina som peppade i vårvintras.
Livet blev långsamt bättre, men inte fullt så bra som jag hoppades på. Det har varit slitigt.

Nu sitter jag här och blir rädd för mig själv. Det känns som att allt är kört. Jag har börjat rensa ut bland mina saker, sälja av och sortera och kommer på mig själv med att tänka att det är för att göra det lättare för mina anhöriga sen.

Nyss stoppade jag i mig lite för mycket tabletter, troligtvis alls ingen dödlig dos, men nog mer än vad som är hälsosamt. Jag gör mig själv illa med flit - varför gör jag så?
 
Åk till akuten!! NU!!
Fast det är inte alls SÅ mycket. Jag har inte försökt ta mitt liv. Den medicin jag tagit är nog relativt svår att överdosera och jag har inte mer hemma och kommer således inte ta mer. Om två timmar har jag en sjukgymnasttid och förhoppningsvis kan jagv ta mig dit.
 
Kanske packar jag en liten väska och beger mig till psykakuten sen, men det som får mig att tveka är flera saker;
-jag har mått sämre utan att ha behövt hjälp
-vad blir bättre av en (eventuell) inläggning? Inlåst utan tillgång till utomhuset, djur, vänner, kan jag må bättre där? Vore det mwer vård och mindre förvaring så knske.
-jag borde kunna klara detta på egen hand ochb är rädd att jag regredierar om jag lämnar över ansvaret för mig till någon annan(vården).
 
Kanske packar jag en liten väska och beger mig till psykakuten sen, men det som får mig att tveka är flera saker;
-jag har mått sämre utan att ha behövt hjälp
-vad blir bättre av en (eventuell) inläggning? Inlåst utan tillgång till utomhuset, djur, vänner, kan jag må bättre där? Vore det mwer vård och mindre förvaring så knske.
-jag borde kunna klara detta på egen hand ochb är rädd att jag regredierar om jag lämnar över ansvaret för mig till någon annan(vården).

Ansvaret för ditt liv ligger på dig! Psykvården är till för att lotsa dig på rätt väg.
 
Ansvaret för ditt liv ligger på dig! Psykvården är till för att lotsa dig på rätt väg.
Det har du naturligtvis rätt i, men jag menar att en inläggning vore ett steg i fel riktning. Det känns som att det vore ett steg bakåt och en flykt undan verkligheten. Ett steg in i det sjuka och en eftergift för detsamma.
 
@tott Nej, jag är väl inte det. Även om jag gjort framsteg och nopg lyckats hålla bakslagen för mig själv.

@Petruska Idiotiskt, patetiskt? Sjukt. Naturligtvis. En handling som mer än någon är en eftergift för det sjuka. Naturligtvis. Och att skriva om det här? Ja, det är väl inte precis något jg har anledning att yvas över, men det var ett sätt att hålla lite vett i skallen och inte förlora helt mot mina destruktiva och hypernegativa tankar. Och ett sätt att hålla mig uppe länge nog för att kunna ta mig iväg till sjukgymnasten.
 
Du hamnar nog inte på sluten vård om du söker hjälp nu - innan det går för långt igen!
Nu menar jag alls inte att låta obstinat, men jag tror att risken finns att de erbjuder mig att stanna över natten om de inte är för fullbelagda och kanske sen att stanna ett tag till(alltjämt frivilligt). Alternativ finns nog inte, då jag redan har en öppenvårdskontakt (som jag träffar nästa gång i sklutet av juli).
 
Vill du fortsätta ditt destruktiva beteende eller vill du ha hjälp?
Upp till dig att bestämma!

Vi här på Bukefalos kommer gärna med råd, men vi kan inte handgripligen göra någonting (åtminstone inte de flesta av oss, eftersom vi bor långt ifrån). Ansvaret är ditt!! Alla har ansvar över sitt eget liv!
 
Sådär, orkar inte tramsa med hemligt nick. Orkar inte gå in närmare på händelseförloppet nu, men sen i måndagskväll är jag på en sluten avdelning. Måste sova nu, men rapporterar mer ingående imorgon.

Skönt att du tas om hand! Önskar dig all lycka med tillfrisknandet!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp