Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*
Jag fick tag i famrätten idag och har klartgjort saker,berättat hur jag känt mig och att jag anser att detta inte skett på sonens bästa utan för pappans bästa.
Förtydligade även att om hans föräldrar skulle vara där och prata före eller efter så kommer jag att lämna lokalen.
Hon frågade om jag ville ha ett samtal mellan mig,pappan samt han & mina föräldrar vilket jag sade nej till,vi är ju inte 6 år längre.
Hon tyckte även att jag såg klart på saken ang sonen och erkännde att hon faktiskt inte tyckte att detta umgänget som kommit fram där var till sonens bästa men tyckte att för pappan skull kunde det ske så och att han ännu inte kunde se moget på saken och då fick man göra såhär.Vilket jag motsatte mig.Någon måtta får det vara
Hon tyckte inte att jag skulle neka att lämna sonen på lördag och sa att det nog inte är så farligt.
"Men jag gör inget olagligt sa jag"
Vilket hon höll med om,Vad bra sade jag,då tycker jag umgänget kan vänta till måndag då vi skall ses på BVC här på orten,och om det var något mer kunde hon ringa min BVC sköterska.
Skall prata med BVC sköterskan då hon erbjöd mig & pappan att tillsammans träffas en timme på BVC,väga-mäta sonen samt samtala lite om barn & barns behov,ammning,mammighet och sådant.
Skall skicka ett mail till pappan så snart hon rintt mig och säga att umgänget flyttas till måndag och that´s it.
Tyvärr blir det via mail,då pappan inte kan kommunicera per telefon,och msn känns inte bra,bätre ett genomtänkt mail svart på vitt,och är det något mer får han ringa famrätten eller BVC.
Precis fått samtal från försäkringskassan där han dessutom påstår att han betalat underhåll för sonen vilket han inte har så jag får in from Nov nu,frågade om resor och underhåll,och de sade att sålänge sonen inte är i pappans vård dygnsvis så drar de inget från underhållet för det,vilket känns bra att veta.
men jösses vilket heltidsjobb detta var,och än är det inte slut,inväntar förföljelse av både honom och hans familj efter detta...