Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck. Det kan lika gärna heta tvärtom. Det bästa en mor kan göra för sina barn är att älska deras far.Men varför tjatar du om föräldrar som kastar skit? Tråden handlar ju inte om det. Den handlar om föräldraskap när pappan jobbar borta.
Det kassa med uttrycket är att det lägger ansvaret för barnen på kvinnan.
Jag kan omöjligt vara annat än svart-vit i det här. För barn gäller kvantitet, närvaro, inte kvalitetstid då och då. Det är ju så det är, så som barn fungerar.
Jag tror säkert att de som är i situationen försöker göra det bästa av situationen. Det tvekar jag inte på en enda sekund men jag har inga lösningar.
Med tanke på hur det ofta ser ut i familjerna när det gäller ansvar för barnen så är det om möjligt ännu mer korkat.Suck. Det kan lika gärna heta tvärtom. Det bästa en mor kan göra för sina barn är att älska deras far.
Om det är mer i tiden....
Men, min onge, hon är i en helt annan sits. Hon har en genomgod och fin man till pappa som dessutom är närvarande. Han var föräldraledig hennes första nio månader och umgås verkligen massor med henne. Skulle jag försvinna skulle han inte ha det minsta problem att ta över precis allt. Att jag valt honom som pappa beror till stor del just på att jag ville ha någon som var mer närvarande, som hade mer koll, som är mer av en primärförälder än vad min pappa var. Jag har högst medvetet undvikit att dejta bönder, generella arbetsnarkomaner och folk som ligger borta i långa perioder just för att min dotter ska få hela kakan: en bra pappa som är närvarande. Jag hade inte bytt ut min pappa för allt smör i Småland, men jag hade gärna bytt ut hans yrke, faktiskt.
Det verkar som om det bästa en mamma kan göra för sina barn är att skaffa rätt pappa till dem.
Det som förvånar mig är alltså din och mannens bekymmetslösa inställning till sin föräldraroll och hur den kommer att påverka barnet.Fast alltså. Just såna här situationer kan uppstå oavsett om en förälder jobbar borta mycket eller lite. Ska man helgardera sig mot det så kan ingen skaffa barn.
Men det är ju precis lika värdelöst??? Vad gör det för skillnad för våra ungar om min man och jag älskar varandra men en av oss är elak mot dem eller aldrig är där? Det där ordspråket suger ju röv rent ut sagt.Suck. Det kan lika gärna heta tvärtom. Det bästa en mor kan göra för sina barn är att älska deras far.
Hur i hela friden kan flera kvinnor i en och samma tråd sitta och argumentera för hur fint och jävla bra det är att farsan är borta en hel månad i taget? Jag får eksem i huvudet, seriöst alltså. Jag skulle SÅ JÄVLA GÄRNA vilja se exakt samma frågeställning men att morsan ska göra det. "Hej buke! vi ska skaffa barn och jag tänker jobba borta en månad i taget från det att bebis är 13 månader. hiss eller diss?" "JAMEN HISS för fan, det kommer gå kalas" = svaret från NOLL bukefalister.
För att det är trevligt för barn att ha mer än en förälder, om möjligt? Jag tänker att man väljer bort en del saker när man skaffar barn. En av de sakerna är spännande utlandsjobb på egen hand.Det tror inte jag faktiskt! (jag tror till och med jag minns en sån tråd från ett par år sen - en mamma som ville ha ett utlandsjobb och tog det - hon blev inte dömd eller dissad av en hel skock)
på just buke så tror och hoppas jag att folk faktiskt skulle kunna hissa en sån idé - är det ett drömjobb och pappan finns där så why not?
För att det är trevligt för barn att ha mer än en förälder, om möjligt? Jag tänker att man väljer bort en del saker när man skaffar barn. En av de sakerna är spännande utlandsjobb på egen hand.
Men det är ju precis lika värdelöst??? Vad gör det för skillnad för våra ungar om min man och jag älskar varandra men en av oss är elak mot dem eller aldrig är där? Det där ordspråket suger ju röv rent ut sagt.
Hur i hela friden kan flera kvinnor i en och samma tråd sitta och argumentera för hur fint och jävla bra det är att farsan är borta en hel månad i taget? Jag får eksem i huvudet, seriöst alltså. Jag skulle SÅ JÄVLA GÄRNA vilja se exakt samma frågeställning men att morsan ska göra det. "Hej buke! vi ska skaffa barn och jag tänker jobba borta en månad i taget från det att bebis är 13 månader. hiss eller diss?" "JAMEN HISS för fan, det kommer gå kalas" = svaret från NOLL bukefalister.
Jag kan inte fatta att du France 2017 tycker att det enda en farsa behöver prestera i sin föräldraroll är att han älskar mamman till ungarna. Snacka om att det är bare fucking minimum.
Det som förvånar mig är alltså din och mannens bekymmetslösa inställning till sin föräldraroll och hur den kommer att påverka barnet.
Ni eller han har ett redan på förhand uppenbart jätteproblem. Det betyder INTE att ni är vaccinerade från all övrig skit som OCKSÅ kan hända. Det betyder tvärtom att ÄVEN om allt annat löser sig av sig självt, så chansar ni med barnets trygghet i relationen till sin pappa spm om det var ett parti poker det handlade om.
Nä fast det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att det vid ett eventuellt barnaskaffande troligen är mer smidigt att bo nära både hans och mina föräldrar och syskon än 5 timmar bort. Oavsett var han jobbar.Jag tog det exemplet då TS så många gånger påpekade att hennes anhöriga kunde ställa och hjälpa till. Man måste inse att barnets mor- och farföräldrar har egna liv och inte kan ställa upp i alla lägen. Att saker och ting kan hända i livet är en sak men att planera sitt liv och sitt föräldraskap så att man inte klarar sig utan barnets mor- och farföräldrar tycker jag inte är schysst mot mor-och farföräldrarna. Att mor- och farföräldrar hjälper till är en trevlig bonus (guldkant på tillvaron) men det är inte schysst mot dem att göra det till en nödvändighet.
Sen tycker jag att när man har små barn så kan man inte vara hemifrån 5 veckor i stöten regelbundet. Om det blir så vid några enstaka tillfällen under barnets uppväxt är inga problem tycker jag men att planera det så att ena föräldern är borta 5 veckor känns inte så schysst mot barnet. Sen hade jag som mamma aldrig gått med på det. Jag har också ett liv (att vara mamma är inte det enda jag är) och att bara få utöva mina intressen vissa perioder för att barnets pappa inte är villig att byta jobb hade inte varit acceptabelt för mig.
. Jag har lite svårt att köpa att man skulle bli en värdelös förälder per automatik för att man väljer att ha ett sånt jobb.
.
Hon hade inte en bebis hemma. Barnen var äldre.Det tror inte jag faktiskt! (jag tror till och med jag minns en sån tråd från ett par år sen - en mamma som ville ha ett utlandsjobb och tog det - hon blev inte dömd eller dissad av en hel skock)