Faiza - ny bukehund!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Klara J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 853
K

Klara J

Nu är hon här, min fina lilla saluki på 8 veckor. Hämtade henne igår och allt har gått fint.

23365424.jpg

23365440.jpg

23365447.jpg

Var bara tvungen att presentera henne! :D
/Stolt matte

Sv: Faiza - ny bukehund!

Fantastisk liten vän!
Hon har verkligen fint huvud och uttryck. Kan du inte fota uppställningsbild på henne, eller bild där man iaf ser hela henne från sidan? :D

Nu har vi alltså två cremefärgade bukesaluki-tikar :banana:

Jodå, ska göra nytt försök nu att fota en bra uppställningsbild. Hon är verkligen helt underbart söt och rolig. Helt oemotståndlig!

söt :). Jag läääängtar så tills jag får hem min lilla bäbis. Vill åka dit jämt nu och hälsa på honom, men jag var där igår så jag får väl sansa mig några dagar..

Här är den bästa uppställningsbilden jag lyckades med idag. Inte lätt att få henne att stå still inte, var nyss ute en lång stund och hon for runt som en galning i en stor sandhög. Stora tassar, hög fart och tung sand gör att man ramlar lätt också, men då är det bara upp och full fart igen! :love:

23370542.jpg

Red_Chili: Ja, dom är ju lite lika. Vore verkligen jättekul att få träffa er någon gång så småningom.

Ja, det är jobbigt att vänta. När jag varit och tittat på henne ville jag helst ta med henne direkt. Vad är det för hund ni ska ha?

NU är jag glad, den där är en av de finaste valpar jag sett av de som är födda det här året. :D

Jag kommer kanske ner till Gbg i januari för att ställa på MyDog, det är ju lite närmare dig än Piteå/Sthlm iaf.

Vad kul att du tycker att hon är fin! Jag visste som sagt inte vad jag skulle titta på exteriört ur rassynpunkt, men jag gillade hennes uttryck och att hon såg proportionell ut.

Vad kul om du ska ställa ut på My Dog, jag hade gärna åkt dit ändå och i så fall är det ju ytterligare en anledning.

Alla andra: Jag blir så stolt över berömmet, trots att det inte är min förtjänst hur hon ser ut...:)

Hon är från Kennel Gehela i Norge, men båda hennes föräldrar är svenska.

Här kommer en bild från idag (då hon övade lite balansgång):

23406036.jpg

gud så söt! jag är sjukt sugen på en saluki själv nån gång i framtiden, men vi har två katter, mamma å pappa har 3 st och brorsan har en :p törs inte riskera att nån ryker med av bara farten, för de är ju trots allt hänsynslösa jägare.. :cool:

Jag vet flera (däribland jag själv) som både har katt och saluki och ingen har katt rykt med än ;)

Vinthundar och katt är absolut inga problem så länge det inte handlar om pensionerade kappisar.

Verkligen jättefin.
Grattis till en jättesöt krabat:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 817
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 164
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka