Fack till Hempfling?

cello

Trådstartare
Hejsan hejsan!

Jag är väldigt fascinerad av Klaus Ferdninand Hempfling och hans sätt att jobba på.
Eftersom jag vet att jag inte är ensam i buke-världen om att ha denna uppfattningen och tänkte jag att lite insatta människor kanske kan svara på vad man kan kalla hans sätt att jobba på..?

Jag vet att han själv säger att han inte vill placera sig i något fack, men om man, som jag, vill googla lite på vad det finns för möjligheter att i Sverige hitta någon tränare eller kurs med liknande arbetssätt, vad ska man söka på då?

/Cello

Sv: Fack till Hempfling?

Eftersom han inte kallar sitt arbetssätt för något tror jag det blir svårt att söka sig fram den vägen. Jag vet att några svenskar har gått och utbildat sig för honom. Skickar dig ett pm och rekommenderar dig att kontakta någon på följande sidor:

http://www.kfh.nu/
http://www.hempfling.com/

kanske kan de tipsa om det finns någon verkam tränare i Sverige...

Lycka till!

Att sätta namn på saker förvirrar bara människor. ;)

Det brukar vara lätt att hitta information om Hempflings aktiviteter både i Sverige och utomlands. Länkarna ovan är bra källor. Sök annars på tränare och Hempfling på någon sökmotor så kanske du har tur. Jag vet inga hur många aktiva tränare det finns i sverige som utbildat sig hos honom, och jag tror inte heller att alla som varit där arbetar exakt som honom.

Man får känna sig fram. Själv har jag bara hört talas om en aktiv tränare i sverige som vid ett flertal tillfällen varit hos Hempfling. Ska försöka kolla upp vad han hette. :)

Tack så mycket för tipsen! (till båda) Ska se mig för lite...

Håller med om att namn gärna krånglar till mer än motsatsen... Det blir hämmat, bundet och kan leda till missnöje om inte normerna följs. :D

/Cello

Hempfling kommer hit till gotland i maj, funderar på att anmäla mig och min häst...fast kostar ju 6000:-....hehe...

Se till att anmäla dig i tid. Dom där platserna med häst går åt på ett kick, iaf här där jag bor. Jag gick dock utan häst för ett par år sen. MYCKET givande och väl värt pengarna! Man kan ju göra det först om inte annat. :) Det är trots allt en heldag där man får se hempfling jobba med flertalet hästar, får delta i övningar utan häst och ställa frågor direkt.

Det kan jag verkligen rekomendera.

stå plats kostar 4000 fast då e d för två dagar, kanske värt det... men frågan e om ja lär mig nånting, ja e så seeeeeeg....^^

När jag gick var det endast 1 dag - dvs 2000:-.
Jo, klart du lär dig ngt. :D Var mkt nöjd med hans clinic.

Såg detta, å tycker att det låter mycket intressant. Funderar också på att anmäla mig, utan häst dock. Visst är det lite dyrt, men det kan nog vara värt det. Efter att ha läst hans böcker finns en del frågor som skulle vara bra att få ställa direkt till honom...

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 497
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 629
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 679
Senast: Badger
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V