Få igång startmotorn

Som jag ser det beror den uteblivna promenaden på yttre omständigheter och således kan det inte göra dig mer eller mindre värd att ta eller inte ta en promenad en sådan dag. Det är liksom vädret som är dåligt inte du! Att vädret är dåligt gör inte dig dålig. :heart Väder bara är.

Var det ett jobb du skulle vilja få?
Nja, vet inte. Känner att jag kanske inte orkar med jobbet. Men får jag jobbet får jag strunta i tröttheten.

Ja speciellt om man äter dåligt.
Du äter väl micromat/färdigrätter mest och dessutom vegetariskt. Det kan ge brister
Jag äter lagad mat numera för jag har inte råd med de färdiga rätterna. Idag blir det linssoppa till lunch och gryta med kikärter eller tofu till middag.

Jag äter förvisso mest vegetariskt men kan äta lite fisk och fågel ibland.
 
Nja, vet inte. Känner att jag kanske inte orkar med jobbet. Men får jag jobbet får jag strunta i tröttheten.


Jag äter lagad mat numera för jag har inte råd med de färdiga rätterna. Idag blir det linssoppa till lunch och gryta med kikärter eller tofu till middag.

Jag äter förvisso mest vegetariskt men kan äta lite fisk och fågel ibland.
Va bra att du äter lagad mat. 👍🏻
 
Nja, vet inte. Känner att jag kanske inte orkar med jobbet. Men får jag jobbet får jag strunta i tröttheten.


Jag äter lagad mat numera för jag har inte råd med de färdiga rätterna. Idag blir det linssoppa till lunch och gryta med kikärter eller tofu till middag.

Jag äter förvisso mest vegetariskt men kan äta lite fisk och fågel ibland.
Kikärtor verkar ha järn i, men C-vitamin behövs ju kanske till då också.
2 dl, halvt dagsbehov för en man. (gäller ju att få i sig 2 dl då och en massa spenat eller ngt)
Linser verkar också ha järn i sig 2 dl, som en 200 g biff (undrans om de menar kokta eller okokta.).

Lite fisk och fågel ibland, typ 100 g fisk en vecka och 100 g fågel nästa vecka, tror jag inte räcker rakt av.
 
Kikärtor verkar ha järn i, men C-vitamin behövs ju kanske till då också.
2 dl, halvt dagsbehov för en man. (gäller ju att få i sig 2 dl då och en massa spenat eller ngt)
Linser verkar också ha järn i sig 2 dl, som en 200 g biff (undrans om de menar kokta eller okokta.).

Lite fisk och fågel ibland, typ 100 g fisk en vecka och 100 g fågel nästa vecka, tror jag inte räcker rakt av.
Har faktiskt tagit extra c-vitamin ibland. En period tog jag det dagligen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 018
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 917
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp