Jag förstår hur du menar, jag har alltid tyckt likadant - jag blir utmattad av att umgås med små barn, men större barn ger energi. Så kände jag. När Elina föddes läste jag mycket om utvecklingen och fascinerades över saker hon lärde sig, fascinerades av hur människans hjärna fungerar helt enkelt. Jag tyckte det var mysigt med bebis men inte så himla KUL. Nu är hon just fyllda 2 år och periodvis jobbig men ofta väldigt fascinerande och faktiskt ganska kul. Men jag sticker inte under stol med att jag tycker att det blir roligare och roligare, och jag längtar till skolåldern och alla frågor det kommer innebära. Jag längtar efter att höra hennes åsikter, hur hennes person kommer utvecklas, vad hon kommer tycka om, hur hon kommer tänka. Jag vill veta om hon är en konstnärssjäl eller en logisk tråkmåns som jag
.
Jag tycker det blir roligare och intressantare ju äldre hon blir. Det betyder
inte att jag inte är en bra mamma nu, att jag inte tycker om att umgås med henne eller att jag inte älskar henne galet. Men jag är glad att jag jobbar och får vara vuxen samtidigt faktiskt