Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är så trevligt faktiskt.Ja ? Det är en häst ?
Nu är det ju avsett för galoppträning, inget annat, och inte bockande...
Mot bockande hjälper en stadig balans hos ryttaren bäst, då dras inte ryttaren fram. Lite det Inhale är inne på. Det är ju även hopprytttarsits.
TS: har inte läst alla svar, men jag skulle överväga att även sätta på annat bett som livräddare.
Hästen stannar när den anser att du är ett tillräckligt bra sällskap att vara kvar hos, lite så. Mina egna har stannat kvar, de (lyckligtvis få) gångerna jag åkt av ute, men en medryttarhäst lär kanske inte göra det, du känner den inte tillräckligt väl. Det går inte att träna in.
Det där med galoppfattning med tyglarna verkar ju som en jättebra idé! Ska absolut användas.
Att träna balansen är också ett bra tips, men hur? Jag rider bara 1 dag varannan vecka och 3 dagar varannan vecka (pga tidsbrist) så det är ju inte så ofta. Att trava istället för galoppera är ungefär det jag kunde komma på själv, att ta galoppen i ridhuset och bara skritta och trava ute. Också bra alternativ.
Hon är inte hoppig eller så, kastar sig inte åt sidorna. Utan bockarna är på rakt spår., så halsring vette 17 om det skulle hjälpa här.
Hästen stannar när den anser att du är ett tillräckligt bra sällskap att vara kvar hos, lite så. Mina egna har stannat kvar, de (lyckligtvis få) gångerna jag åkt av ute, men en medryttarhäst lär kanske inte göra det, du känner den inte tillräckligt väl. Det går inte att träna in.
Man får dessutom en säkrare sits genom att man stödjer sig på manken med händerna.Det blir en trepunktssits istället för en tvåpunktssits vilket i sig ger en viktig balanshjälp. Titta på var de bäge cantrande ryttarna har sina händer. Sen är det viktigt att som iNHALE skrev och jag glömde att att jobba på med att trycka fram fötter och ben och komma bak med baken. Men det brukar ofta komma naturligt med kortare läder...
Ska använda mig av alla tips nästa gång!
Fick en sån bild i huvudet, ryttare som sitter och tänker hårt med samma min som piloten får när planet sjunker. Häl ner, ben fram, rumpa, bak, korsade tyglar, helsremmen? Check. Och såååå fatta galopp...
Fick en sån bild i huvudet, ryttare som sitter och tänker hårt med samma min som piloten får när planet sjunker. Häl ner, ben fram, rumpa, bak, korsade tyglar, helsremmen? Check. Och såååå fatta galopp...
Råka skriva i din text...Jag är inne på Bowmans linje här. Galoppfattning på tyglarna, valfri halsrem och korta läder så man kommer upp från sadeln samt att man står med tyngpunkten bakåt så man inte faller fram över hästens hals om den dyker med huvudet eller plötsligt gör ett tvärt kast.
Lägger in ett par bilder jag postade för ganska länge sedan när denna diskutionen om sits vid galopp ute var på tapeten.
Här är den klassiska galoppsitsen vid arbetsridning där ryttaren har tyngpunkten långt bak och har stöd framåt i stigbyglarna vilket gör det lätt att hålla emot med benen om hästen dyker. Risken att man åker framåt vid ett tvärt kast är väldigt liten.
Intressant detta med deras sits! Måste testa det nu bara för det! Det blir en nattlig tur... Men vore intressant att se hur jag kan sitta som på översta bilden i dressyrsadel.
Här är den vill sig illa, göra en kullerbytta över hästens hals.