Få barn som singel?

Du tar meningen ur sitt sammanhang. I mitt exempel så hängde bebisen redan i mammans bröst konstant och hon kunde inte göra så mycket annat. Pappan får således sköta det mesta av det andra i hushållet och med syskon.
Jaha, du får ursäkta, det hängde jag helt enkelt inte med på. Jag tänkte mest att om mamman ammar så gott som hela tiden så kan det väl vara skönt för henne att få byta av med pappan vid bajsblöja och vara med de andra barnen i några minuter. Men jag har ingen aning om det fungerar så i praktiken.
 
Men nu var det inte ditt barn som behandlades i exemplet ovan.
Det är jag medveten om. Att det finns barn som mitt barn var ett tillägg, inte en diskvalifikation av faktumet att det finns andra sorters barn (som äter jämnt/sover tio minuter åt gången i flera månader/vad det än må vara).

Det skall du vara glad åt.

Alla mina barn åt/äter 3 ggr i timmen 20 minuter åt gången ;)

Jo, jag har förstått att det finns barn av alla de sorter :)
 
Oj, har inte kikat här på några dagar. Men nu tycks tråden handla mer om hur man är "mest förälder" i ett förhållande där man är två? När grundfrågan var just hur det fungerar för dem som är ensamma ;).
 
Det är folk med det förbaskade svenssonidealet som har svårt att tänka utanför ramarna.. man får så otroligt märkliga kommentarer och folk tycker så mycket! Jag har dåligt med män i släkten så har noga valt en gudfar/fadder som är rätt mycket äldre än mig men han är barnlös och singel och det är inte frivilligt. Han kommer förhoppningsvis kunna agera manlig förebild när det behövs och han är lika glad över bebisen som att det va hans egna :love:
Och som du säger är det ju inte ovanligt att fadern inte är vidare engegerad eller att han helt enkelt är en dålig far. Då föredrar jag helt ärligt att va själv och slippa störa mig på nån ;)
@Alindra2000 hur går det för killens syster? Är det nått hon/du undrar så hokta till bara :)

@Cocos Jodå, det går bra! Hon har ju oss i familjen som stöttar och kommer finnas där. Hon är ledsen att saker inte blev som hon hade tänkt (dvs att de skulle vara två om det) men nu är det inte så och då planeras det i stället för fullt efter de förutsättningar som finns. Deras mamma (blivande mormorn) kommer följa med på ultraljud osv och som det ser ut nu kan det bli jag som blir hennes förlossningspartner eftersom blivande mormorn är för nervös för blod osv ;).

Hon är inte med här men jag kanske tipsar henne om det så hon själv kan höra av sig, kanske kunde vara kul att bolla lite med ngn som går igenom "samma sak" just nu :)
 
Man kommer långt med en "det ordnar sig" inställning! Påminn henne om att det finns vissa klara fördelar med att va själv..
Du får välja namn/barnvagn och allt annat utan att nån lägger sig i. Du slipper bli irriterad på en partner som gnäller över skavsår när du har foglossning/kräks eller har andra gravidkrämpor. Du slipper dela bebis med en partner, du får alltså mysa obegränsat ;)
Sen finns det såklart nackdelar men sålänge man verkligen är trygg i sig själv och nöjd med sitt beslut kommer man långt :)
Jag får bebis imorgon eller övermorgon så vill hon höra av sig här kan det dröja lite med svar bara så ni vet :D
 
@Cocos Jodå, det går bra! Hon har ju oss i familjen som stöttar och kommer finnas där. Hon är ledsen att saker inte blev som hon hade tänkt (dvs att de skulle vara två om det) men nu är det inte så och då planeras det i stället för fullt efter de förutsättningar som finns. Deras mamma (blivande mormorn) kommer följa med på ultraljud osv och som det ser ut nu kan det bli jag som blir hennes förlossningspartner eftersom blivande mormorn är för nervös för blod osv ;).

Hon är inte med här men jag kanske tipsar henne om det så hon själv kan höra av sig, kanske kunde vara kul att bolla lite med ngn som går igenom "samma sak" just nu :)
Vad spännande för dig om du får vara med och stötta vid förlossningen!
Det låter som att det kommer att gå bra för henne att bli ensamförälder. Ni är flera i närheten som vill hjälpa till och stötta så det ska säkerligen fungera.
 
Glömde skriva att det är bra att ha vissa saker klara. Vem som ska med på ul och förlossningen m.m smart att hon redan tänkt på det. Jag tyckte det va viktigt att veta innan vem som ville och kunde va med för det är väldigt spciella tillfällen och det kan va skönt att ha snackat ihop sig lite innan. :)
 
Var bor personen i fråga? Jag har en släkting som står i samma läge, bf i januari, och vill gärna ha kontakt med personer i samma sits. Vi kan ju ordna mailkontakt om det funkar för båda.
 
Jag har väldigt svårt att se pappan som någon som avlastar och hjälper till. Det resonemanget är ... märkligt. Redan där är det ju ett statement att mamman är mer förälder.
OT, men ändå;
Min syster har ett handikappat barn. För henne räknas pappans varannan helg som avlastning, och hon får mindre timmar på korttidsboende, eftersom hon har varannan helg "ledigt". Att hon har 100% ansvar de andra dagarna verkar inte hjälpas. Jag misstänker att tänket "mamman är den verkliga föräldern" kommer in här, hos handläggarna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 824
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 913
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 716
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp