Det finns grader i alltUnderbart!!!!
Jag som alltid trott att antingen är man gravid eller är inte gravid. Ack så fel jag hade!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns grader i alltUnderbart!!!!
Jag som alltid trott att antingen är man gravid eller är inte gravid. Ack så fel jag hade!!
Underbart!!!!Det är en glidande skala som baseras på den blivande moderns humör och aktuella dagsform.
Inte gravid: Då är du faktiskt inte gravid.
Lite gravid: Enligt test är du gravid, men du mår oförskämt bra.
En aning gravid: Du har mindre symptom, men inte så det hindrar livet nämnvärt.
En -förbannad- aning gravid: Du har vad andra anser vara mindre symptom men själv vill du mest strypa någon. Och inte är du tjock heller, så du får inte ens sympati från främlingarna som ser dig kräkas i en soptunna på allmän plats.
Ganska gravid: Det är numera uppenbart att du har haft sex. Alla kan se det. A l l a. Men du kan som sagt inte se dina egna fötter. Du kan förvisso må ganska bra ändå. En bra dag.
Helvetes jävla brutalgravid: När du måste ta sats för att vända dig om i sängen. Och när du inte kan gå över mattvecket utan att börja darra med underläppen för att du har foglossning och mattveck är onda. Personer som befinner sig i din närhet kommer att se dig som ett levande preventivmedel.
(Skalan baseras på empiriska studier av en (1) graviditet.)
TydligenDet finns grader i allt
Här hemma är det dock så när det kommer till den nyfödda bebisen.
Jag tar så gott som allt med bebisen och min man försöker avlasta mig med bebis och allt annat så mycket han kan. Gör det honom till mindre förälder än vad jag är?
(Rent viktmässigt är han nog det då han för tillfället väger mindre än vad jag gör )
Tja nu har vi ju delat exakt lika mycket på föräldradagarna på dom andra tre barnen och planerar att göra så även med denna men just här och nu så tar jag det mesta med bebisen.ja, faktiskt så tycker jag att du verkar vara mer förälder om det är så att du tar så gott som allt med den nyfödda bebisen. Hur ska han kunna ses som lika mycket förälder om du gör allt? Det enda han inte *kan* göra är att amma, men varför gör han inte lika mycket av allt annat? Ni får naturligtvis inrätta ert liv precis hur ni vill men det är svårt att få det till att ni verkar ta lika stor del i barnets liv.
Typ som att man är en duktig pappa som är barnvakt åt sina egna barn så mamman kan få lite egentid.Jag tror det är ordvalet "hjälpa till" som jag reagerar på.
Precis som du skriver - är man två så är båda lika delaktiga, inte att en är förälder och en hjälper till.
Jag känner förvisso ett föräldrapar som använder ordet barnvakt/vakta barn åt båda håll. Pappan säger att mamman är barnvakt och tvärt om. Missuppfattning av ordets betydelse kanske är vanligare än man tror?Typ som att man är en duktig pappa som är barnvakt åt sina egna barn så mamman kan få lite egentid.
Min son fick en massa beröm för att han var så speciell som klarade av att vara ensamstående pappa till två små barn. Tyvärr fick han erfara samma som ensamstående mammor råkar ut för när det kom till löneutveckling.Jag känner förvisso ett föräldrapar som använder ordet barnvakt/vakta barn åt båda håll. Pappan säger att mamman är barnvakt och tvärt om. Missuppfattning av ordets betydelse kanske är vanligare än man tror?
Ja det där är ju trist både att vara ensamstående och löneutvecklingen men jag vet inte riktigt hur det har med missuppfattning av ordet barnvakt att göra?Min son fick en massa beröm för att han var så speciell som klarade av att vara ensamstående pappa till två små barn. Tyvärr fick han erfara samma som ensamstående mammor råkar ut för när det kom till löneutveckling.
Nu skrev hon ju även att barnet äter i princip hela tiden och hon ammar. Med andra ord kan han byta alla blöjor och ändå inte vara i närheten av samma tid med omvårdnad av bebisen. Kanske är det bättre för jämställdheten med flaskmatade barn ändå?Jag vet inte hur uppdelningen med resten av barnen är i det nämnda exemplet alls och det är inte det jag diskuterar. Det jag reagerat på är att han är lika mycket förälder till bebin fast hon gör allt. Jag kan inte få ihop det. Just nu så är det ju inte så. Sen blir det säkert så, men inte just nu.
Jag vet inte hur uppdelningen med resten av barnen är i det nämnda exemplet alls och det är inte det jag diskuterar. Det jag reagerat på är att han är lika mycket förälder till bebin fast hon gör allt. Jag kan inte få ihop det. Just nu så är det ju inte så. Sen blir det säkert så, men inte just nu.
Nu skrev hon ju även att barnet äter i princip hela tiden och hon ammar. Med andra ord kan han byta alla blöjor och ändå inte vara i närheten av samma tid med omvårdnad av bebisen. Kanske är det bättre för jämställdheten med flaskmatade barn ändå?
Ska pappan avbryta det han håller på med bara för att ta hand om en bajsblöja?
Men han avlastar mig på det sättet han kan som förälder.Jag vet inte hur uppdelningen med resten av barnen är i det nämnda exemplet alls och det är inte det jag diskuterar. Det jag reagerat på är att han är lika mycket förälder till bebin fast hon gör allt. Jag kan inte få ihop det. Just nu så är det ju inte så. Sen blir det säkert så, men inte just nu.
Men nu var det inte ditt barn som behandlades i exemplet ovan.Alla barn äter ju inte hela tiden även om de ammar. Mitt barn käkade typ tio minuter åt gången en gång per 2,5h. Klart att han ville ha kroppskontakt i övrigt också, men då gick pappa lika bra.
Det skall du vara glad åt.Alla barn äter ju inte hela tiden även om de ammar. Mitt barn käkade typ tio minuter åt gången en gång per 2,5h. Klart att han ville ha kroppskontakt i övrigt också, men då gick pappa lika bra.
Jag vet inte hur uppdelningen med resten av barnen är i det nämnda exemplet alls och det är inte det jag diskuterar. Det jag reagerat på är att han är lika mycket förälder till bebin fast hon gör allt. Jag kan inte få ihop det. Just nu så är det ju inte så. Sen blir det säkert så, men inte just nu.
Du tar meningen ur sitt sammanhang. I mitt exempel så hängde bebisen redan i mammans bröst konstant och hon kunde inte göra så mycket annat. Pappan får således sköta det mesta av det andra i hushållet och med syskon.Ska mamman?