Sv: Exklusiv hästras
Nu får du ju ge dig, om vi anser att BRP är en exclusiv ras, där t.o.m man impoterar individer från Australien! Glöm inte att Ridponnyn är en ponny, man kan inte jämföra det med priserna på ett halvblod. Det är inte ovanligt att man ger 500000sek för en ridponnyhingst, det finns många exemplar som kostar betydligt mer.
För ett par år sedan köptes det in en BRP hingst från Holland till Sverige som kastrerades för sporten, han gick på närmre 2 miljoner sek.
Unghingsten som såldes på Fayre Oaks var ett år från Small Land stuteriet han gick för 125000 sek, det ä mycket pengar för en unghingst!
Poloplayers BRP hästar känner jag väl till och det han skriver är sanning, en delegation från England var här för att se unghingsten efter S Diablo, han fick därefter flera bud på honom!
Det stoet han har har den stammen som Poloplayer uppger, jag vet det då jag är hingsthållare och själv fyllt i papprerna på stoet efter betäckning!
Jag vet inte vad du jobbar med för low status ponnyer, men det vi föder upp är exclusivt i våra ögon, och det drar till sig folk från hela världen!
Själv har jag fött upp ridponnyer i ett antal år och anser mig mig insatt i rasen, i de länder där den finns inkl UK, vilken ponnyras betinga ett högre värde, tala om det för mig?