Sv: Exet vill inte ha hundar med sonen
Det är ett helt orimligt krav som hon ställer så länge sonen inte är allergisk.
Det är ett helt orimligt krav som hon ställer så länge sonen inte är allergisk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om testet visar att han är allergisk mot hundar är det ju kört, då får ju hon "r'tt" så jag ser egentligen ingen jättevits med detta.
Så de tror att han är allergisk mot vissa katter??? Oftast är man väl allergisk mot katt eller inte? QUOTE]
Det behöver inte vara så, jag testade mig för ett antal år sen mot allergi, där katt testet regarede som skarpast och jag hade väl mina funderingar om att ja va allergisk mot katt. Men jag märker betydlig skillnad me svärföräldrarnas katter än mina egna. Svärföräldrarnas kan jag inte klappa för då kliar det i hela ansiktet o i ögonen. Våra kan jg klappa iallafall, men inte kela me hela ansiktet precis som en del andra kan
Vad det gäller TS så tror jag oxå det handlar om svartsjuka. Ex:et vill ha kontrollen över pappan,o då sätter hon käppar i hjulen. Men hoppas det löser sig!
Om grabben skulle visa på allergi bör han inte utsättas för hundar - även om just dina funkat några timmar. Om man själv som vuxen har allergibesvär och ändå utsätter sig för allergener är det ett fritt val. Att utsätta ett barn som inte har möjlighet att välja själv borde inte finnas på kartan.
Jag är inte så säker på att mamman enbart jävlas, hon kan mycket väl bära en oro, däremot tycker jag att hon hanterar saken fel. Det enda raka när det uppenbarligen finns allergi mot andra saker är att göra ett allergitest.
Att du som hundägare i första hand sätter djuren först är förståligt, men som förälder MÅSTE man sätta barnen först. Hundarna skulle utan tvekan kunna må bra hos någon annan, men grabben har bara en pappa som ska följa honom hela livet. När du flyttar ihop med en karl som redan har barn måste du förstå att du kan vara tvungen att kliva tillbaka om grabben visar sig vara allergisk mot hundar. Antingen får du låta bli att flytta ihop då, eller omplacera hundarna.
Livet är fyllt av svåra val!
Om grabben skulle visa på allergi bör han inte utsättas för hundar - även om just dina funkat några timmar. Om man själv som vuxen har allergibesvär och ändå utsätter sig för allergener är det ett fritt val. Att utsätta ett barn som inte har möjlighet att välja själv borde inte finnas på kartan.
Jag är inte så säker på att mamman enbart jävlas, hon kan mycket väl bära en oro, däremot tycker jag att hon hanterar saken fel. Det enda raka när det uppenbarligen finns allergi mot andra saker är att göra ett allergitest.
Att du som hundägare i första hand sätter djuren först är förståligt, men som förälder MÅSTE man sätta barnen först. Hundarna skulle utan tvekan kunna må bra hos någon annan, men grabben har bara en pappa som ska följa honom hela livet. När du flyttar ihop med en karl som redan har barn måste du förstå att du kan vara tvungen att kliva tillbaka om grabben visar sig vara allergisk mot hundar. Antingen får du låta bli att flytta ihop då, eller omplacera hundarna.
Livet är fyllt av svåra val!
Måste fråga, vad hände med din tredje whippet? Vet att du hade tre ett tag...
/E