Exemproblem!

T

tjiir

Min lilla åsna får varje sommar exem. Pälsen blir ful och hon kliar av sig en massa. Blombalsam hjälpte lite men inte till allt.
Har någon nån idé på vart jag kan få tag på exemtäcke med dom mindre storlekarna som tex 105 . (på dom flest ställen jag har kollat så är 115 den minsta)

Tacksam om du ville hjälpa mej :)

Sv: Exemproblem!

Boett tycker jag är bäst. De är väldigt trevliga och hjälpsamma där också (vilket jag anser vara viktigt).

Sv: Exemproblem!

Om du PM:ar mig kan jag skicka en länk till en bra sida där det står massor om vad du kan göra :)
Själv har jag häst som har exem (Islandshäst)
Har Boetts täcke på henne, men har ett annat exemtäcke köpt på hööks också. Det fungerar minst lika bra det :angel:
Ger henne Isländskahavsalger som jag hört ska vara bra.
Finns även många speciella exem-schampon som ska vara bra. Det finns också en smörja som jag kan skriva vart du får tag i som minskar klåda :idea:

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 794
Senast: Lavinia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 636
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård