Fast tyvärr är det inte tillåtet med liveinstrument, tiden räcker inte för soundcheck med alla byten. Måneskin till exempel fick köra unplugged och förinspelat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte mer på citat låten sög rövJag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.
Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.
Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Jag tänker att kön genre etc inte spelar ngn roll, utan att låt och framträdande måste fastna direkt, bam liksom!Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?
Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Jag verkligen ogillar Alexander Bard av många anledningar. Men låt honom skriva en låt och sätta ihop ett band, det skulle iaf passa ESC.Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?
Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Jag verkligen ogillar Alexander Bard av många anledningar. Men låt honom skriva en låt och sätta ihop ett band, det skulle iaf passa ESC.
Jag har full tillit till att Bard aldrig kommer bli för gammal. Eller växa upp för den delen.Jag gillar idén! Men jag undrar om han inte blivit för gammal för att kunna skapa nåt som känns riktigt nytt. Jag tror vi behöver hitta den nya unga versionen av Alexander Bard. Det gäller att hitta talangerna som vågar sticka ut och har nåt eget.
Jag verkligen ogillar Alexander Bard av många anledningar. Men låt honom skriva en låt och sätta ihop ett band, det skulle iaf passa ESC.
Det är iofs sant.. ☹Hans tidigare försök har ju inte gått strålande
Jag har full tillit till att Bard aldrig kommer bli för gammal. Eller växa upp för den delen.
Hans tidigare försök har ju inte gått strålande
Amy Diamond kändes väl kanske inte klockren som artist i kombination.Hans tidigare försök har ju inte gått strålande
Svarar mig själv, utöver Bard så var en gammal polare till mig och skrev det bidraget. Han har sedan kommit att göra riktigt poppis musik, bla. Blinding Lights med The Weekend ihop med Max Martin. Den duon skulle kunna göra musik som är "världsmusik" men frågan är om man vill ha det i Eurovision. Eller låtskrivare i den kalibern skulle vilja.Amy Diamond kändes väl kanske inte klockren som artist i kombination.
Fast å andra sidan personifierar Bard begreppet "olika" tänker jag. Han är en udda fågel.Om vi nu har en tävling som ska präglas av acceptans och allas rätt till att vara olika så tror jag Bard är den sista människan på jorden som ska delta
Movits hade varit ascoolt att skicka!Jag hade gärna sett något i stil med Movits! Något att dansa till typ likt deras Sammy Davis Jr.
Nä, världen kryllar redan av vita, medelålders män som har alldeles för höga tankar om sig själva. Vi behöver inte se dem i Eurovision också.
Hans tidigare försök har ju inte gått strålande