Den är väl inte mindre trevlig än att folk skulle vara för dumma för att fatta? Det är liksom musik det handlar om, det ska låta bra, budskapet bakom är för de allra, allra flesta extremt sekundärt.Wow vilken trevlig analys....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är väl inte mindre trevlig än att folk skulle vara för dumma för att fatta? Det är liksom musik det handlar om, det ska låta bra, budskapet bakom är för de allra, allra flesta extremt sekundärt.Wow vilken trevlig analys....
Man KAN ju göra så...men det är inte rätt.För att citera en klassisk scen i Yrrol. ”Man KAN ju göra så men det är ju fel”.
Wow vilken trevlig analys....
Sen hjälpte det ju inte att Sveriges låt var ganska svag. Europa vill inte ha polerad perfekt radio-pop, det är ganska tröttsamt eftersom det låter precis som det man till vardags matas med.Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.
Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.
Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Sen hjälpte det ju inte att Sveriges låt var ganska svag. Europa vill inte ha polerad perfekt radio-pop, det är ganska tröttsamt eftersom det låter precis som det man till vardags matas med.
Trodde oxå Malta skulle få fler poäng. Hon sjöng bra, jag gillade låten och framträdandet fick mig att le.Jag vill inte uttrycka mig på det sättet. Men för mig var inte Nederländernas låt bra nog. Den förtjänade inte 0 poäng men det var heller ingen låt jag ens övervägde att rösta på eller lyssna på. Det hade inget att göra med hudfärg eller nåt annat än att jag helt enkelt inte gillade låten. Jag ogillade den inte heller. Neutralt inställd till den.
Jag trodde att Malta skulle få mer poäng. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men nåt med scenshowen drog mer den. Hon var tillräckligt bra liksom låten. Men nåt med scenshowen fock det att se billigt och slarvigt ihopsatt och inte påkostat och genomtänkt.
Jag tycker för övrigt att Sverige för en gångs skull misslyckades med scenshowen. Det blev inte alls lika snyggt på i Melodifestivalen.
Ett scennummer med Paolo Roberto där han doppas i tjära och fjädrar som ett statement för hela Europa vad vi anser om sexhandeln hade varit perfekt Artisten spelar mindre roll i det sammanhanget.Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?
Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Trodde oxå Malta skulle få fler poäng. Hon sjöng bra, jag gillade låten och framträdandet fick mig att le.
Men alltså, jag får bara inte in att han är 22! Rena barnet ju! Han är född -99, hur är det ens möjligt?! Det kan ju omöjligt vara så att det är jag som börjar bli gammalKoka-snubben var HET alltså! Trots bara barnet om han nu bara var 22.
Så om ni skulle önska vad vi borde skicka nästa år - jag är för övrigt också trött på kombon ung kille/strömlinjeformad radiopoplåt/förutsägbart regisserat nummer - vad är er önsketyp av bidrag från Sverige, om man inte måste kalkylera med om artisten vill eller inte vill vara med?
Jag har svårt att tänka ut något svenskt alternativ som sticker ut på Ukrainas nivå, även om det hade varit mycket kul. Men det ska ju även resultera i något bra så att utstickandet i sig är förstås inte tillräckligt. Håller med @athena_arabians att Sabaton hade varit intressant som alternativ. Risken är möjligen att hela Europa och Australien scannar av sina rock/metal-lager av artister nu så att det blir en överdos på det hållet kommande år. Men i en något annan genre hade First Aid Kit eller Sarah Klang också känts spännande.
Jag vill skicka något riktigt svenskt. På svenska. T.ex. svensk pop som annars aldrig når utanför skandinaviens gränser. Tänk nåt i stil med Veronica Maggio och Håkan Hellström. Clara Klingenström var på rätt väg!
Eller nåt helt galet!! Rena rama ding dong var på rätt väg tycker jag! Nåt fullständigt galet. Gärna på svenska eller på ett hittepåspråk delvis engelska. Nåt som får Europa att undra vad tusan vi röker här uppe i norr.
Som du säger kommer det nog mer rock/metal nästa år. Så ska man skicka nåt sånt så måste det vara riktigt jäkla bra och sticka ut! Jag håller med om Sabaton (hade älskat om Sverige skickat Sabaton!) men problemet är ju att instrumenten inte är live. Men det kanske går att ordna. Jäklar vad man hade stuckit ut om man kört allt live! Det kanske är den vägen man ska gå?! Ett riktigt rock/metalband som kör allt (instrument och sång) live och gör det riktigt bra!
Nä, världen kryllar redan av vita, medelålders män som har alldeles för höga tankar om sig själva. Vi behöver inte se dem i Eurovision också.Nytt försök med Björn Ranelid kanske? Både svenskt och galet!
Ja DÅ röstar jag gärna bort en månadslön bara för att få skicka det till EurovisionMen om vi adderar en installation med Paolo Roberto samtidigt, det motverkar ju det problemet en del i alla fall?